Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26268
Title: Creación de una nueva línea de productos promocionales a base de residuos de metal
Authors: Barragán Ramírez, Christian Andrés
Chorros Carpio, Verónica Paulina
Keywords: EMPRENDIMIENTO
RESIDUOS DE METAL
PRODUCCIÓN
ESTRATEGIAS DE COMERCIALIZACIÓN
Issue Date: Sep-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera Organización de Empresas
Abstract: In the present case, the company Industrias KLD of the province of Pichincha, City of Quito, dedicated to the construction, manufacture, commercialization and importation of special elements in: metallic structures, road signs, advertising and special developments, consumption of raw material being its monthly waste equivalent to: 5% of these materials. For the company it represents an opportunity to support the vision of the Agenda for productive transformation, that Ecuadorian society is characterized by being entrepreneurs and owners, with great generation of quality employment, from the promotion of a true ecosystem for innovation, entrepreneurship, productivity and systemic competitiveness, that make possible the productive transformation of greater added value, intensive in knowledge and services. To obtain the results, surveys were applied as a tool to collect the information with a sample of 384 companies in order to obtain the data to carry out the market study where the target market, price and marketing strategies were determined. It is thus proposed to create a new line of promotional products, for which it is intended to take advantage of these residues in the production of promotional products such as key rings, paperweights, among others.
Description: En el presente caso de estudio la empresa Industrias KLD de la provincia de Pichincha, Ciudad de Quito, dedicada a la construcción, fabricación, comercialización e importación de elementos especiales en: estructuras metálicas, señalización vial, publicidad y desarrollos especiales, se observa el consumo de materia prima siendo su desperdicio mensual equivalente a: 5% de estos materiales. Para la empresa representa una oportunidad apoyar la visión de la Agenda de transformación productiva, que la sociedad ecuatoriana se caracterice por ser de emprendedores y propietarios, con gran generación de empleo de calidad, a partir del fomento de un verdadero ecosistema para la innovación, el emprendimiento, la productividad y competitividad sistémica, que hagan posible la transformación productiva de mayor valor agregado, intensiva en conocimiento y de servicios. Para la obtención de los resultados se aplicaron encuestas como herramienta para recolectar la información con una muestra de 384 empresas con la finalidad de conseguir los datos para realizar el estudio de mercado donde se determinó el mercado meta, el precio y las estrategias de comercialización. Es así que se propone crear una nueva línea de productos promocionales, para lo cual se pretende aprovechar estos residuos en la elaboración de productos promocionales como por ejemplo: llaveros, pisapapeles, porta esferos, entre otros.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26268
Appears in Collections:Organización de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
393 o.e..pdf2,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.