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Title: El Coaching en el Sector Cooperativo de la Provincia de Tungurahua
Authors: Caisa Yucailla, Elías David
Báez Guerrero, Jacqueline Yolanda
Keywords: COOPERATIVAS
COACHING
INVESTIGACIÓN
CÁMARA COMERCIO
Issue Date: Apr-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera Organización de Empresas
Abstract: "The Savings and Credit Cooperative Chamber of Commerce Ambato Ltda." (CCCA) is a financial institution that provides financial products and services with the highest quality, promoting the socio-economic development of the partners, we have capable and motivated human resources. To build a solid, profitable and secure organization. Being an entity that deepens the process of constitution of an economic, social and solidary system, in which human beings are the end, an institution that must take strategic actions to improve its growth in a successful way. It is for this reason that the present research work has focused on an analysis to the members and employees of the cooperative, in order to establish the necessary strategies to improve the work performance in their employees with the implementation of coaching. The data provided by this field research applied to employees and members of the cooperative indicate that it is important to implement a coaching program that, according to the studies, will help improve the work performance of the institution's employees. Thus, a coaching program in the "Savings and Credit Cooperative Chamber of Commerce of Ambato Ltda." (CCCA) is directed at improving the work performance of employees and all those who are part of the institution. And looking at a future of growth for financial institutions.
Description: “La Cooperativa de Ahorro y Crédito Cámara de Comercio de Ambato Ltda.”, (CCCA) es una institución financiera que brinda productos y servicios financieros con la más alta calidad, promoviendo el desarrollo socioeconómico de los socios, contamos con recursos humanos capaces y motivados para construir una organización sólida, rentable y segura. Siendo una entidad que profundiza el proceso de constitución de un sistema económico, social y solidario, en el que los seres humanos son el fin, una institución que debe tomar acciones estratégicas para mejorar de una manera exitosa su crecimiento. Es por esta razón que el presente trabajo de investigación se ha enfocado en realizar un análisis a los socios y empleados de la cooperativa, con el fin de establecer las estrategias necesarias que permitan mejorar el rendimiento laboral en sus empleados con la implementación del coaching. Los datos arrojados por esta investigación de campo aplicada a los empleados y socios de la cooperativa indican que es importante implementar un programa de coaching que según los estudios realizados ayudara a mejorar el rendimiento laboral de los empleados de la institución. Es así que un programa de coaching en la “La Cooperativa de Ahorro y Crédito Cámara de Comercio de Ambato Ltda.”, (CCCA) se direcciona a mejorar el rendimiento laboral, de los empleados y de todas aquellas personas que forman parte de la institución y que miran un futuro de crecimiento para las instituciones financieras.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/25381
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