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Title: Comunicación interna e imagen corporativa del club social y deportivo Macará de la Ciudad de Ambato
Authors: Barriga Tamay, Marcelo Gustavo
Pazmiño Maya, Luis Andrés
Keywords: COMUNICACIÓN
COMUNICACIÓN INTERNA
IMAGEN CORPORATIVA
COMUNICACIÓN INSTITUCIONAL
CULTURA ORGANIZACIONAL
Issue Date: May-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato, Facultad de Jurisprudencia y Ciencias Sociales, Carrera de Comunicación Social
Abstract: The present investigation focuses on the elaboration of a Communication Plan that contains new strategies for communication and marketing, with the purpose of improving the Internal Communication and corporate Image of the Social club and Deportivo Macará in the city of Ambato. The Communication Plan is an important tool in the growth of the institution, as it helps to inform, disseminate or make known to its stakeholders: ideas, projects and new methods. Thus achieving an acceptance in the internal and external organizational environment. By correctly fulfilling the strategies of the Communication Plan, the results obtained will be in the medium and long term, and will build up the reputation of the institution and sets the standard for what the company wants to achieve. The most benefit of the Directory, that presides over the Club, will be the sponsor and general fan of the CSD. Macara. This is why the institution considers that it is necessary to apply the plans and projects adapted to new technologies for the dissemination of a Club in all its aspects, in Administration, Marketing, Sponsors, Club regulations and bylaws and Coordination of training categories with its primary group of employees. Ambato's Social Club and Deportivo Macara will play a significant role through its strategies, actions and communication methods to improve its Internal Communication and Corporate Image, so that its stakeholders identify and feel part of the institution.
Description: La presente investigación se enfoca a la elaboración de un Plan de Comunicación que contenga estrategias de comunicación y marketing, con la finalidad de mejorar la Comunicación Interna e Imagen Corporativa del Club Social y Deportivo Macará de la ciudad de Ambato. El Plan de Comunicación constituye una herramienta importante en el crecimiento de la institución, ya que ayuda a informar, difundir o dar a conocer a sus públicos de interés ideas, proyectos y nuevos métodos, logrando una aceptación en el ámbito organizacional tanto interno como externo. Cumpliendo correctamente las estrategias del Plan de Comunicación, los resultados obtenidos serán a mediano y largo plazo, creando conceptos en imagen y reputación que defina la posición de la institución. El beneficio a más del Directorio que preside al Club serán los auspiciantes e hinchada en general del CSD. Macará. Es así como la institución considera que es necesaria la aplicación de planes y proyectos adaptados a las nuevas tecnologías para la difusión de un Club en todos sus aspectos, en Administración, Marketing, Auspiciantes, en reglamento y estatutos del Club y Coordinación de Categorías formativas y equipo de Primera. El Club Social y Deportivo Macará de Ambato asumirá un rol significativo que, a través de estrategias, acciones y métodos comunicacionales permitan mejorar su Comunicación Interna e Imagen Corporativa, y por ende que sus públicos de interés identifiquen y a la vez se sientan parte de la institución.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/25342
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