Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/25030
Title: La variación de precios en el mercado y la optimización de recursos en ferretería FERRICONWAY
Authors: DT - Izquierdo García, Daniel Eriel
Paredes Núñez, Blanca Isabel
Keywords: PRECIOS DE VENTA
ESTRATEGIAS DE VENTA
RENTABILIDAD
POSICIONAMIENTO DEL MERCADO
Issue Date: Apr-2017
Abstract: The present investigation shows competitive scenarios, where the satisfaction of the customer is guaranteed by the quality of the products, however the company is forced by the company to compare the sales prices with the competition, in order to be competent in the market and change the sales strategies and image of the company. Determining the real prices will help the company to get real information and determine the real value of the merchandise, to obtain better results and therefore right decisions that increase the profitability. The investigation aims to improve the profitability of the company, it is also important for the internal customers of the organization, who revealed in the internal diagnosis, the need to receive training and feedback of knowledge to be updated and improved at a professional level. On the other hand, it will allow the implementation of competitive strategies that help each area of the company to develop the internal growth of the company. This investigation will contribute to market positioning. Several methods were used: direct observation, bibliographic researches, variables definition, as well as the hypothesis, surveys were carried out to internal and external customers in order to obtain information about the company. The hypothesis was checked, and then the conclusions and recommendations were established. Finally, it was proposed the implementation of a strategic plan to establish the competitive price variation in the market based on the advantages of the company.
Description: La realidad del presente trabajo muestra escenarios competitivos, en donde la satisfacción del cliente está garantizada por la calidad de los productos pero que obliga a la empresa a comparar los precios de venta con la competencia, para ser competentes en el mercado y a su vez obliga a cambiar las estrategias de ventas e imagen de la empresa. Determinar los precios reales ayudará a la empresa a obtener información oportuna y poder determinar el valor real de la mercadería, para obtener mejores resultados y por ende tomar óptimas y acertadas decisiones que incrementen la rentabilidad. Esta investigación plantea mejorar la rentabilidad de la empresa, es importante también para los clientes internos de la organización, quienes revelaron en el diagnostico interno, la necesidad de recibir capacitación y retroalimentación de conocimientos para actualizarse y mejorar a nivel profesional. Así mismo permitirá implementar estrategias competitivas que ayude a cada área de la empresa a desarrollar el crecimiento interno de la empresa. De igual modo se espera que la investigación contribuya al posicionamiento del mercado. Para la presente investigación se utilizaron diversos métodos como: observación directa, consultas bibliográficas, se realizó encuestas a los clientes internos y externos con el fin de obtener información de la empresa. De la información obtenida se estableció las conclusiones y recomendaciones. Finalmente se propuso la implementación de un plan estratégico para implementar estrategias competitivas en base a las ventajas de la empresa.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/25030
Appears in Collections:Contabilidad y Auditoria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T3940i.pdf2,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.