Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/23119
Title: Influencia de la Sala Multisensorial en pacientes con Parálisis Cerebral Espástica y Leve
Authors: Peñafiel Luna, Andrea Carolina Lic. Mg.
Santana Avilés, Luis Alfredo
Keywords: SALA_MULTISENSORIAL
DESARROLLO
HABILIDADES _ MOTORAS, PARALISIS_CEREBRAL
TEST
Issue Date: 1-May-2016
Publisher: Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias de la Salud-Carrera Terapia Física
Abstract: The aim of this research was to determine whether multisensory therapy room facilitates the development of motor skills of individuals with spastic cerebral palsy and mild Foundation special children San Miguel, whom physiotherapy activities carried out was observed within her; the start was applied to individuals studied the Test Measurement Motor Function for Children with Cerebral Palsy (Gross Motor), this is a revised instrument has been successfully applied to determine the development of motor skills, the project had a qualitative and quantitative approach, as several descriptions in which situations, actions and behaviors that are observable in people with mild cerebral palsy spastic and a post test with which observed the progress made is done so detailing is done the hypothesis is verified, concluding that physical therapy in multisensory room facilitates the development of motor skills of those who are subjected to this type of rehabilitation.
Description: El objetivo de esta investigación fue el determinar si la terapia en la sala multisensorial facilita el desarrollo de las habilidades motoras de los individuos con parálisis cerebral espástica y leve de la Fundación de niños especiales San Miguel, a quienes se observó las actividades de fisioterapia realizadas dentro de ella; al inicio se les aplicó a los individuos estudiados el Test de Medida de la Función Motora para Niños con Parálisis Cerebral (Gross Motor), este es un instrumento revisado y que se ha aplicado con éxito para conocer el desarrollo de las habilidades motrices, el proyecto tuvo un enfoque cuali-cuantitativo, ya que se realiza varias descripciones en las cuales se detallarán situaciones, acciones y comportamientos que son observables en las personas con parálisis cerebral espástica y leve se realiza un post test con el cual se observó los avances obtenidos y así se verifica la hipótesis planteada, concluyendo que la terapia física en la sala multisensorial facilita el desarrollo de las habilidades motrices de quienes son sometidos a este tipo de rehabilitación.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/23119
Appears in Collections:Terapia Física

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Santana Avilés, Luis Alfredo (2).pdf1,5 MBAdobe PDFView/Open
Santana Avilés, Luis Alfredo.pdf184,36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.