Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/22740
Title: | Eficacia de las tutorías académicas en el rendimiento académico de los estudiantes de la Facultad de Ciencias Humanas y de la Salud de la Universidad Tecnológica Indoamérica |
Authors: | Labre Tarco, Verónica Elizabeth |
Keywords: | TUTORÍAS ACADÉMICAS RENDIMIENTO ACADÉMICO |
Issue Date: | 2016 |
Abstract: | In the present work on solving a professional problem an analysis of the effectiveness of academic tutoring in academic performance of students of the Faculty of Human Sciences and Health is performed, for which a description of the process is carried out tutoring in the institution through reports and reports of guardians of the respective training project, in addition to students who are underperforming based on reports submitted by teachers identified. The results obtained it shows that most students attending tutorials manage to overcome their scores to be promoted to the next semester, but also evidence that some students fail to pass the semester despite not attending tutorials, it raises a proposal to implement personal tutoring view may be other factors responsible for poor academic performance |
Description: | En el presente trabajo sobre la resolución de un problema profesional se realiza un análisis de la eficacia de las tutorías académicas en el rendimiento académico de los estudiantes de la Facultad de Ciencias Humanas y de la Salud, para lo cual se realiza una descripción del proceso de tutorías en la institución a través de los reportes e informes de los tutores del respectivo proyecto formativo, además se identifica a los estudiantes que tienen bajo rendimiento en base a los informes presentados por los docentes. Los resultados que se obtuvieron revelan que la mayoría de estudiantes que acuden a las tutorías logran superar sus puntajes para ser promovidos al semestre siguiente, pero también se evidencia que ciertos estudiantes logran aprobar el semestre a pesar de no asistir a las tutorías, se plantea una propuesta para implementar tutoría personales en vista que pueden ser otros los factores responsables del bajo rendimiento académico |
URI: | http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/22740 |
Appears in Collections: | Diplomado Superior en Currículo por Competencias |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Verónica Labre..pdf | 412,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.