Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/11753
Title: La narración de cuentos y la creatividad de los estudiantes de 2do año de Educación General Básica de la Unidad Educativa "La Gran Muralla" Parroquia Pishilata,cantón Ambato,Provincia de Tungurahua
Authors: Aldaz Herrera, Nelson Marcelo
López Zapata, Verónica Alexandra
Keywords: NARRACIÓN DE CUENTOS
CREATIVIDAD
Issue Date: 2015
Publisher: Universidad Técnica de Ambato,Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación.
Abstract: In the following investigation, a thorough study is carried out on the topic of short story narration and its impact on the creativity on 2nd year students from the Basic General Education de la Unidad Educativa” La Gran Muralla” parroquia Pishilata, cantón Ambato, Provincia de Tungurahua. Two variables in the investigation are clearly based on the theoretical framework, taking based in the bibliographic contributions of different authors and the criteria of the thesis’ author. It is also based on the collection and interpretation of information taken from data collation and surveys, which will help in an analysis of the variables being investigated and with the obtained facts establish pertinent conclusions and recommendations, with the firm goal of giving a solution through an interactive short story narration guide to help better the creativity of the second year students. This will be a teaching instrument for the faculty, and one of learning for the students.
Description: La presente investigación realiza un estudio minucioso sobre el tema de la narración de cuentos y su incidencia en la creatividad de los estudiantes de 2° Año de Educación General Básica de la Unidad Educativa” La Gran Muralla” parroquia Pishilata, cantón Ambato, Provincia de Tungurahua. Las dos variables de la investigación están claramente fundamentadas en el Marco Teórico en base a aportes bibliográficos de diferentes autores y el criterio de la autora de la tesis. Además se basa en la recolección e interpretación de información a través de la lista de cotejo y encuestas, que servirá para un análisis de las variables investigada, con los datos obtenidos establecer conclusiones y recomendaciones pertinentes, con la firme predisposición de dar solución al problema mediante una Guía Didáctica con Narraciones de cuentos cortos para mejorar la creatividad de los estudiantes de segundo año, esto servirá como un instrumento de enseñanza para el docente, y al mismo tiempo de aprendizaje para el estudiante.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/11753
Appears in Collections:Carrera Educación Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FCHE-EBS-1443.pdf3,44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.