Contabilidad y Auditoría

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    La planificación financiera y el posicionamiento en las Cooperativas de Ahorro y Crédito del segmento 4, cantón Ambato
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Contabilidad y Auditoría. Carrera Ingeniería Financiera, 2016-11) Calderón Meléndez, Rossana Belén; DT - Álvarez Freire, Alejandro Dostoiewski
    The credit union play an important role in the development of the country because they are inclusive institutions that are present in urban areas, urban and rural pre. For this reason in Ecuador from February 2015 the Superintendency of Popular and Solidarity Economy segment preceded cooperatives based on their constitution of capital. Due to the rapid growth of these institutions nationwide this research focuses on analyzing the financial planning of the credit union segment 4 of Canton Ambato and how this planning influences the positioning of them in the financial market . One of the objectives of financial planning is deeply understand the strategy, especially growth plans and determine the competitive position that will take the organization in the environment in which it will operate. Thus, this research shows the need for proper financial planning by the credit union segment 4, so that the available resources are properly allocated in terms of development plans positioning enabling business growth.
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    La gestión financiera y su incidencia en el volumen de ventas de la empresa PROVECA industrial de la ciudad de Ambato.
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Contabilidad y Auditoría. Carrera de Contabilidad y Auditoría., 2014-07) Muyulema Guasco, Maria Rocio; DT - Sierra Moreno, Mauricio
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    Las estrategias de posicionamiento y su incidencia en la cartera de clientes de la Cooperativa de Ahorro y Crédito Andina Ltda.
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Contabilidad y Auditoría. Dirección de Posgrado, 2015-05) Uribe Armas, Janeth Lorena; DT - Villa Muñoz, Julio César
    The preference for a brand or image is the individual perception of each person, this can fix your preference for a product or service that meets your requirements or needs. In this perspective, the positioning of a financial organization as cooperative Andina Ltda. Is the result of the implementation of marketing strategies that lead to the preference of people, the loyalty and makes it difficult to change a similar one. For the development of this research field study is done since it is possible to propose solutions to the problem through obtaining technical and objective information through inquiry to the different actors that interact Cooperative Andina Ltda.; addition, the documentary bibliographic analysis yielded information, compare, broaden, deepen and deduce different approaches, theories, conceptions and approaches of various authors on the subject under investigation was used; which allows to describe the actual financial situation, set the level of positioning and competitiveness of it. In this scenario, it is determined that the positioning and the level of customer base in the Andean CAC presents a weakness because of factors: social, economic and cultural factors that directly affect their liquidity and based on its limited level of financial operation and investment; situation to improve, through, to implement effective strategies for promotion and advertising proposed by the researcher, to increase customer base.
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    Las decisiones de inversión y su impacto en el posicionamiento de “BAYAS-FREIRE” construcciones Cía. Ltda., de la ciudad de Ambato.
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Contabilidad y Auditoría. Carrera de Contabilidad y Auditoría., 2015-05) Amancha Vaca, Alejandra Lorena; DT - Izquierdo, Daniel
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    "Planificación financiera y su incidencia en el posicionamiento de la Cooperativa de Ahorro y Crédito Chibuleo".
    (2014) Moya Morales, Nancy Alexandra
    El crecimiento y evolución del mercado financiero cooperativo en el Ecuador ha sido importante durante los últimos años, haciendo que el mismo haya captaciones y colocaciones que hacen del sistema un espacio que se debe aplicar estrategias financieras para controlar y regular la actividad de las instituciones. En la cooperativa Chibuleo se ha visto necesario el desarrollo de indicadores que permiten identificar el estado actual de la cooperativa y establecer estrategias que hagan de la misma una Cooperativa competitiva en el mercado provincial y nacional. Con esta actividad se pretende mejorar la imagen empresarial, mejorando su posicionamiento dentro de su segmento de mercado, es por ello que promocionar y comunicar su solvencia y liquidez requieren de una correcta medición de estos indicadores y a la vez hagan de sus operaciones las más importantes de la región. Durante este trabajo se analizó el problema de manera explicativa y descriptiva permitiendo tener un enfoque concreto de la situación actual y por último implementando un análisis de la cooperativa mediante instrumentos e índices financieros.