Contabilidad y Auditoria

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    Gestión estratégica organizacional aplicada para la determinación de los costos de producción en la empresa Incalsid Cía. Ltda.
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Contabilidad y Auditoría. Carrera Contabilidad y Auditoría, 2019-08) Sinchiguano Pinto, Sandra Jacqueline; DT - Arias Pérez, Mauricio Giovanny
    El presente análisis de caso contiene la gestión estratégica organizacional aplicada por la empresa Incalsid para determinar los costos de producción; en el mundo actual empresarial se requiere de una gestión estratégica que ayude a mejorar los costos de producción para que las empresas puedan mantenerse en el mercado el mismo que actualmente mantiene mucha competencia, al establecer un costo de manera empírica los mismos no son reales y no se puede determinar un precio de venta razonable por lo que hace que la utilidad verdadera sea desconocida, la administración de la empresa Incalsid decide ejecutar un plan de estrategias para poder determinar los costos reales en los que incurre la producción de calzado, el cuero es la materia prima de más consumo en la fabricación del producto la estrategia aplicada fue la adquisición de una máquina medidora de cuero la cual permite que ingrese a bodega la cantidad exacta del mismo que está facturado, otra estrategia fue la negociación con los proveedores de los productos de mayor rotación misma que consistía en descuentos adicionales por pagos en máximo 30 días plazo, las cuales contribuye a que la empresa pueda reducir en el costo, como resultado de las estrategias se obtuvo que en el año 2016 el costo de producción de un determinado artículo sea de $30.09 y que en comparación con el año 2017 el mismo sea de $26.24, se determinó que la empresa redujo su costo de producción en un 12.79% ayudándole de esta manera a que la misma sea más competitiva y pueda mantenerse en el mercado.
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    El impacto de la responsabilidad social en el respeto de los intereses de sus proveedores dentro del marco de la ISO 26000: Un estudio al sector calzado de Tungurahua
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Contabilidad y Auditoría. Carrera Contabilidad y Auditoría, 2018-02) Cobo Peñafiel, Estefanía Eloísa; DT - Tapia Panchi, Erika Paulina
    This research project seeks to guide companies in the footwear sector of Tungurahua on the impact of Social Responsibility in respecting the interests of their suppliers within the framework of ISO 26000, whose approach is to identify the economic, social, ethical, legal and environmental issues so that we can give value to the stakeholders, which are the key to business development. In addition, Social Responsibility is directly linked to interest groups, one of them being suppliers, whose purpose is to help footwear companies to keep their consumers satisfied, as they provide good quality and affordable prices. This means that if companies incorporate Social Responsibility as part of their obligations, taking into account society and the environment, they will benefit from an improvement in corporate image. It was also noted that the impact of Social Responsibility in respecting the interests of their suppliers was positive, due to the correlation that exists between the dimensions of Social Responsibility; and therefore the hypothesis is accepted.
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    La comunicación entre productores, proveedores y clientes y su incidencia en la calidad de las relaciones de las empresas pertenecientes a la Asociación Interprofesional de Zapateros y Afines de Tungurahua Luz del Obrero
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Contabilidad y Auditoría. Carrera Contabilidad y Auditoría, 2017-10) Copo Arévalo, Yessenia Coralía; DT - Benítez Gaibor, Karina Marcela
    The present research project analyzes the impact of communication on the quality of the relations of the companies that form part of the Interprofessional Association of Shoemakers and Related People of Tungurahua Luz Del Obrero, with their respective customers and suppliers. Identifying with this, the level of these companies with their dealings with their stakeholders and how they can improve to obtain benefits in the short and long term. Firstly, a review of the basis of relational coordination and the model proposed by Gittell was made, which states that companies that manage efficient communication, within parameters such as punctuality, timeliness and precision, based on respect And joint support for the achievement of common objectives, are able to improve both their financial results and the establishment of strong ties in the relationships they manage with their clients and suppliers, as well as the rest of their stakeholders. For the verification of the model was counted with the help of the statistical program SPSS 24. To reach the results we worked with a sample of 52 members, who belong to the Interprofessional Association of Shoemakers and Tuners of Tungurahua Luz del Obrero, who lent their support through an agreement signed previously between the University and the Association. With the information provided, it was possible to meet the research objectives and set a precedent for the development of new projects aimed at the application of the model analyzed in the present work.