Browsing by Author "Logroño Padilla, Jessica Alexandra"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Las actividades de recreación y la prevención de accidentes en los estudiantes de cuarto grado, paralelos “A y B”, de la escuela fiscomisional “La Merced” de la parroquia Izamba, cantón Ambato, provincia de Tungurahua(2014-01-10) Logroño Padilla, Jessica AlexandraEl presente trabajo de investigación hace un análisis detallado sobre las actividades de recreación y la prevención de accidentes en los estudiantes de cuarto grado, paralelos “A y B” de la Escuela Fiscomisional “La Merced”; generalmente en nuestro medio se ha observado que las actividades recreativas permiten adquirir y valorar las destrezas en los niños pero sin tener en cuenta la prevención y seguridad de esas actividades, también se encontró facilidad para la aplicación de encuestas (Docentes - Estudiantes) la que permite la participación directa de los encuestados. Esta investigación comprende aspectos notables sobre las actividades de recreación en los niños y niñas, tomando en cuenta la prevención de accidentes dentro y fuera de la institución, con esto se implantará una mentalidad de protección y seguridad con normas preventivas para mejorar y salvaguardar el bienestar e integridad de las Autoridades, Docentes y Estudiantes durante las actividades de recreación, dicha información permitió obtener datos para desarrollar la aplicación de la propuesta.Item Terapia alternativa para el cuidado de enfermería en adultos mayores(Universidad Técnica de Ambato/ Facultad de Ciencias de Salud /Carrera de Enfermería, 2023-06-08) Logroño Padilla, Jessica Alexandra; Mejías de Duarte, MarianelaAnxiety is a common emotional disorder in the elderly that stems from physiological, emotional and social changes. Objective: to determine the effect of alternative therapy for nursing care in older adults. Methodology: quantitative, descriptive quasi-experimental study that included a total of 50 older adults from the "Izamba sin Fronteras" Association of the city of Ambato in the province of Tungurahua-Ecuador and with whom a four-week intervention was carried out. With music therapy to reduce anxiety, a sociodemographic record and the StateRank Anxiety Inventory (STAI) were used as data collection techniques, which evaluate state-anxiety and rank-anxiety. Results: Music therapy proved to be beneficial in reducing anxiety in older adults, since after its use state-anxiety was significantly reduced; before the intervention it was present in 66% and at the end of the intervention in 2%, in the case of anxiety-trait the decrease was not achieved. Student's T test showed a significant difference between initia l and final total anxiety, which suggests the usefulness of music therapy in reducing anxiety in older adults. Conclusion: the use of music therapy as an alternative therapy in nursing care for the elderly with anxiety is effective, it significantly reduce s state anxiety. Further research with the STAI inventory and music therapy is recommended as an alternative therapy for older adults.