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Title: El contenido subliminal de la publicidad de Coca-Cola y su repercusión en los consumidores
Authors: Gamboa Orozco, Luis Alberto
Romo Chagüezá, Tamara Lissette
Keywords: MENSAJE SUBLIMINAL
CAMPAÑA
MARKETING DIGITAL
Issue Date: Feb-2024
Publisher: Universidad Tècnica de Ambato, Facultad de Jurisprudencia y Ciencias Sociales, Carrera de Comunicaciòn
Abstract: The present study will develop a research plan where the influence of subliminal messages will be demonstrated, taking into account that subliminals are unconscious reactions of human beings interfering with both visual and auditory messages. The word subliminal means that it goes below the threshold of consciousness and that is why most human beings allow themselves to be influenced by this type of messages through messages and act unconsciously. Taking into account that human beings live in a society of consumerism where it givesus pleasure to spend on the desired product, advertising through this type of subliminalmessages and especially in the Coca-Cola campaign shows us an innate happiness thatwhen acquiring the drink we are going to be happy or have a united family as shown in the campaign, but in reality it is a frustration of desire. The main objective of this research is to reveal the subliminal messages within the different Coca-Cola campaigns, both visual and auditory, to generate some type of emotions. This discourse analysis methodology is based on a pragmatic approach, withan inquiry of type Qualitatively, a questionnaire was carried out to a group of studentsfrom the Technical University of Ambato in the seventh semester, which consisted of both open and closed questions, and a quantitative approach was carried out by observing three Coca-Coca videos
Description: En la presente investigación se planteó determinar la repercusión de los mensajes subliminales emitidos en la publicidad realizada por la marca Coca-Cola sobre los estudiantes de la Carrera de Comunicación de la Universidad Técnica de Ambato. Para realizar la investigación se utilizó el método de tipo deductivo ycualitativo para extraer información relevante sobre las reacciones inconscientes en los seres humanos emitidas por la publicidad de una marca y mediante el análisis de discusión, agregar un valor a la información obtenida de bases de datos. Mediante la investigación se busca determinar si los mensajes subliminales forman un papel importante durante la compra o adquisición de un producto o servicio bajo elprincipio de slogans de tener una familia unida muestra reflejada en una campaña. Por medio del muestreo no probabilístico por conveniencia destinado en la Carrera deComunicación de la Universidad Técnica de Ambato se trabajó con 16 estudiantes deséptimo semestre entre hombres y mujeres. Los resultados más relevantes del estudiofueron que: los estudiantes que han visto marketing digital sobre la marca Coca-Cola por diversos medios electrónicos se han visto influenciados de forma inconsciente al momento de seleccionar y adquirir un producto de esta empresa, además, en los videos observados de publicidad se pueden observar breves rasgos que relacionan el nombre como un símbolo de unión de lazos familiares
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/41159
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