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Título : Minimal pair technique and english pronunciation
Autor : Suárez Mosquera, Wilma Elizabeth
Acosta Acosta, Erika Lucia
Palabras clave : MINIMAL PAIR TECHNIQUE, ENGLISH PRONUNCIATION, INTELLIGIBILITY
Fecha de publicación : 1-jul-2023
Editorial : Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y extranjeros
Resumen : The purpose of this current research was the effectiveness of the minimal pair technique in improving English pronunciation proficiency of 33 students of sixth semester from “Universidad Técnica de Ambato”. This project was carried out in ten classes over four weeks in a face-to-face modality. The approach used in this project was quantitative with a quasi-experimental design. The quantitative information collected from the pre and post test was based on the operationalization of the information graded with a rubric validated by two professors from the PINE program. The test evaluated five criteria: intelligibility, articulation, stress and rhythm, fluency, and intonation. In the pretest, the students had some difficulties with the pronunciation of English, they had difficulties with the pronunciation, the differentiation of the minimal pairs in short and long vowels, while in the consonants there was a better pronunciation. For this reason, the students obtained an average of 6.37 out of 10 points. After the treatment, the results obtained in the post-test showed a positive impact on pronunciation in English and they were also able to better recognize the minimal pair vowel and consonant sounds and this demonstrated a general improvement of all criteria. Improving intelligibility by 1,86 points, articulation, by 1,64 points, stress and rhythm by 1,31 points, fluency by 1,42 points, and intonation by 1,18 points. To verify the hypothesis, the T test was used with a value of 0.000, which is less than 0.05. Therefore, the alternative hypothesis was accepted, concluding that the application of the minimal pair technique can improve pronunciation in English. After having carried out the study, from the results it can be concluded that the experimental group performed better and received a higher score on the pronunciation test
Descripción : El propósito de la presente investigación fue la efectividad de la técnica de pare mínimo en el mejoramiento de la competencia de pronunciación en inglés de 33 estudiantes de sexto semestre de la "Universidad Técnica de Ambato". Este proyecto se realizó en diez clases durante cuatro semanas en modalidad presencial. El enfoque utilizado en este proyecto fue cuantitativo con un diseño cuasi-experimental. La información cuantitativa recolectada del pre y post test se basó en la operacionalización de la información calificada con una rúbrica validada por dos profesores del programa PINE. La prueba evaluaba cinco criterios: inteligibilidad, articulación, estrés y ritmo, fluidez y entonación. En el pretest, los alumnos presentaron algunas dificultades con la pronunciación del inglés, tuvieron dificultades con la pronunciación, la diferenciación de los pares mínimos en vocales cortas y largas, mientras que en las consonantes hubo una mejor pronunciación. Por este motivo, los alumnos obtuvieron una media de 6,37 puntos sobre 10. Tras el tratamiento, los resultados obtenidos en el post-test mostraron un impacto positivo en la pronunciación en inglés y también fueron capaces de reconocer mejor el par mínimo de sonidos vocálicos y consonánticos, lo que demostró una mejora general de todos los criterios. Mejoraron la inteligibilidad en 1,86 puntos; la articulación, en 1,64 puntos; el acento y el ritmo, en 1,31 puntos; la fluidez, en 1,42 puntos; y la entonación, en 1,18 puntos. Para verificar la hipótesis, se utilizó la prueba T con un valor de 0,000, que es inferior a 0,05. Por lo tanto, se aceptó la hipótesis alternativa. Por lo tanto, se aceptó la hipótesis alternativa, concluyendo que la aplicación de la técnica del par mínimo puede mejorar la pronunciación en inglés. Tras haber realizado el estudio, de los resultados se puede concluir que el grupo experimental obtuvo mejores resultados y una puntuación más alta en la prueba de pronunciación
URI : https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/39004
Aparece en las colecciones: Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

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