Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/33347
Title: Blogs in writing skill
Authors: Suárez Mosquera, Wilma Elizabeth
Villacís Guamán, María del Carmen
Keywords: BLOGS
WRITING SKILL
WRITING SUBSKILLS
LANGUAGE LEARNING
COMMUNICATION
Issue Date: 1-Sep-2021
Publisher: Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Abstract: Nowadays, the use of blog plays an important role in students’ language learning because it gives students the opportunity for sharing, reflecting, and promoting communication with readers. The purposeof this current investigation is to determine the impact of blogs on writing skills. This research study was a quasi-experimental design. The researcher worked with a single group of 28 students whose ages were from 20 to 23 years old. This investigation was carried out for 2 weeks in six meetings. The participants were students from the fifth semester at a public institution. The experiment consisted of apply to students some blogs in order to identify the writing subskills of the learners. To gather the results, the researcher applied a pre and post- test to identify the level of the writing skills proficiency before and after applying the use of blogs to improve students’ writing skills. Those standardized tests were taken from the Preliminary English Test (PET exam) that belongs to B1 English level. The results showed an improvement in learner’s writing skills after applying the use of blogs as treatment. In addition, the use of blogs had a positive impact on the development of students writing skills. Finally, the data collected were analyzed by using a T-students statistical to determine whether blogs contribute or no to the improvement of writing skills.
Description: Hoy en día, el uso del blog juega un papel importante en el aprendizaje de idiomas de los estudiantes porque les brinda la oportunidad de compartir, reflexionar y promover la comunicación con los lectores. El propósito de esta investigación es determinar el impacto de los blogs en la habilidad de escritura. Este estudio tuvo un diseño cuasi- experimental. El investigador trabajó con un grupo de 28 estudiantes cuyas edades eran entre 20 a 23 años de edad. Los participantes fueron estudiantes del quinto semestre de una institución pública. El experimento consistió en aplicar a los estudiantes algunos blogs para identificar las sub-habilidades de escritura de los alumnos. Por otra parte, esta investigación duró 2 semanas con un total de 6 sesiones. Para obtener los resultados, el investigador aplicó una prueba previa y posterior para identificar el nivel de competencia en la habilidad de escritura antes y después de aplicar el use de blogs para mejorar la habilidad de escritura de los estudiantes. Estas pruebas estandarizadas fueron tomadas del examen PET (Examen Preliminar de Inglés) el cual pertenece al nivel de Inglés B1. Los resultados mostraron un mejoramiento en la habilidad de escritura de los aprendices después de aplicar el uso de blogs como tratamiento. Además el uso de blogs tuvo un impacto positivo en el desarrollo de la habilidad de escritura de los estudiantes. Finalmente, los datos colectados fueron analizados usando una prueba estadística llamada T-student para determinar si los blogs contribuyeron o no al mejoramiento de la habilidad de escritura.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/33347
Appears in Collections:Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Informel Final Villacis_Maria. 1.pdf2,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.