Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32272
Titel: Code-switching and the English
Autoren: Infante Paredes, Ruth Elizabeth
Arévalo Peralta, Josué Josafat
Stichwörter: CODE-SWITCHING
ENGLISH
LANGUAGE SKILLS
RECEPTIVE SKILLS
PRODUCTIVE SKILLS
Erscheinungsdatum: 1-Mär-2021
Herausgeber: Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Idiomas
Zusammenfassung: The present research is expected to cover an investigation with the following topic “Code-switching and the English language” which mainly investigates the relationship between the variables and how students are affected by code-switching during their academic performance. This investigation was lead and coordinated by applying the quali-quantitative approach in a validated survey that allows the examiner to know the relationship between the variables. The subjects of the examination were all the “Unidad Profesionalizante” Fourth to Seventh-semester university students and teachers of the “Carrera de Idiomas” at Universidad Técnica de Ambato. Discerning the results of the present research the conclusion is drawn as the following. English language students are influenced by code-switching when learning or teaching the target language. Consequently, code-switching (English-Spanish) during an English lesson is greatly beneficial for ESL students’ academic performance
Beschreibung: Se espera que el presente proyecto de investigación cubra una investigación con el siguiente tema “Code-switching and the English Language”, que investiga principalmente la relación entre las variables y cómo los estudiantes se ven afectados por el aprendizaje de dos lenguajes de manera simultánea durante su desempeño académico. Esta investigación fue liderada y coordinada aplicando el enfoque cuali-cuantitativo en una encuesta validada que permite al examinador conocer la relación entre las variables. Los sujetos de la investigación fueron todos los estudiantes universitarios de cuarto a séptimo semestre de la “Unidad Profesionalizante” y profesores de la “Carrera de Idiomas” de la Universidad Técnica de Ambato. Al discernir los resultados de la presente investigación, se extrae la siguiente conclusión. Los estudiantes de inglés se ven influenciados por “code-switching” cuando aprenden o enseñan un idioma extranjero. En consecuencia, “code-switching” (inglés-español) durante una lección de inglés es muy beneficioso para el rendimiento académico de los estudiantes que estudian inglés como una segunda lengua
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32272
Enthalten in den Sammlungen:Carrera de Idiomas

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Arevalo_Peralta_Josue_Josafat_Thesis-signed-signed-signed (1).pdf2,63 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.