Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/30397
Title: Verbal linguistic intelligence strategies for English language speaking skills development
Other Titles: Estrategias de inteligencia lingüística verbal para el idioma Inglés desarrollo de habilidades
Authors: Suárez Mosquera, Wilma Elizabeth
Amaguaya Vizuete, Sandra Paulina
Keywords: INTELIGENCIA LINGÜÍSTICA VERBAL
DESTREZA ORAL
APRENDIZAJE
ESTRATEGIA
Issue Date: Oct-2019
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Dirección de Posgrado. Maestria en la Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera
Abstract: The main objective of this research was to determine how verbal-linguistic intelligence strategies impact on the development of English language speaking skills. To determine the effectiveness of these linguistic-verbal strategies, a pre-test and a post-test of the oral development was applied, which was focused on the KET (Key English Test) international examination to the students of the Third Year General Baccalaureate of the Unidad Educativa Combatientes de Tapi during the first term of the 2018-2019 school year. A booklet with class planning was designed which served as a guide for the implementation of the project in the classroom with the students of the experimental group. These lesson plans were focused on verbal - linguistic intelligence strategies which were aimed at improving students' speaking development. After the implementation, a post-test was taken which had the same approach as the pre-test. Then, the processing of the data obtained was carried out for its subsequent analysis and interpretation through the Student's T-test. The results show that the application of verbal - linguistic intelligence strategies have a positive impact on the development of speaking skills. Therefore, its use is highly recommended to help students in their English language learning.
Description: El presente trabajo investigativo tuvo como objetivo principal el determinar cómo impactan las estrategias de la inteligencia verbal –lingüística en el desarrollo de la destreza del habla del Idioma Ingles. Para determinar la eficacia de estas estrategias lingüístico-verbales se aplicó un pre-test y un post-test del desenvolvimiento oral el cual está enfocado en el examen internacional KET (Key English Test) a los estudiantes de Tercer año de Bachillerato General Unificado de la Unidad Educativa Combatientes de Tapi durante el primer quimestre del período escolar 2018-2019. Se diseñó un folleto con planes de clase los cuales sirvieron de guía para la implementación de proyecto en el aula de clase con los estudiantes del grupo experimental. Estos planes de clases estaban enfocados en las estrategias de la inteligencia lingüístico-verbal los cuales estaban direccionados a mejorar el desenvolvimiento oral de los estudiantes. Después de la implementación, se tomó un post-test el cual tuvo el mismo enfoque que el pre-test. Luego se realizó el procesamiento de los datos obtenidos para su posterior análisis e interpretación a través de la Prueba T de Student. Los resultados demuestran que la aplicación de las estrategias lingüístico-verbales tiene un impacto positivo en el desarrollo de la destreza del habla. Por consiguiente, se recomienda su utilización para ayudar a los estudiantes en su aprendizaje del idioma Ingles.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/30397
Appears in Collections:Maestría en Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Amaguaya Sandra.pdf3,33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.