Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/22485
Title: La investigación formativa y el desarrollo de las competencias en los estduiantes de octavo semestre de la carrera de educación básica modalidad presencial de la Universidad Técnica de Ambato
Authors: Jácome Andrade, Lourdes del Consuelo
Keywords: INVESTIGACIÓN FORMATIVA
COMPETENCIAS
DISEÑO CURRICULAR
MODELO PEDAGÓGICO
Issue Date: 2016
Abstract: The purpose of this work is generate a proposal for drawing up a guide on the Formative Research to Develop the skills of students of the career of General Basic Education of the Technical University of Ambato, to achieve this goal we will consider the current way of investigating by students and how it influences the development of skills, it is proposed that students take ownership of different resources to investigate, defying time, their creativity, their ability, in order to achieve the best performance and streamline processes, ensuring better management of information. The project is framed in the kind of exploratory research, based on a comprehensive level design mixed documentary and field source. A series of techniques and data collection instruments, such as direct observation, unstructured interviews and survey were used. Thus it was concluded that, with the addition of a curriculum guide to better performance of future teachers will be generated. Descriptors:
Description: El propósito de este trabajo, es generar una propuesta para elaboración una guía sobre la Investigación Formativa que Desarrolle las competencias de las estudiantes de la Carrera de Educación General Básica de la Universidad Técnica de Ambato, para lograr este objetivo se considerará la forma actual de investigar por parte de los estudiantes y cómo influye en el desarrollo de competencias, se propone que los estudiantes se apropien de diferentes medios para investigar, desafiando el tiempo, su creatividad, su capacidad, con la finalidad de lograr el mejor desempeño y agilizar los procesos, garantizando un mejor manejo de la información. El proyecto está enmarcado en el tipo de investigación exploratoria, fundamentada a nivel comprensivo con un diseño de fuente mixta documental y de campo. Se emplearon una serie de técnicas e instrumentos de recolección de datos, como la observación directa, las entrevistas no estructuradas y la encuesta. De esta manera se pudo concluir que, con la incorporación de una guía al currículo se generará un mejor desempeño de los futuros docentes
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/22485
Appears in Collections:Diplomado Superior en Currículo por Competencias

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LOURDES JÀCOME 2013.pdf447,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.