Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/13393
Title: El Marketing ecológico en la Producción de Curtiduría Tungurahua.
Authors: Herrera Herrera, José Bernardo 1102481148
Anchundia Alcívar, Karen Elizabeth 1803710795
Keywords: MARKETING ECOLÓGICO
PRODUCCIÓN
ESTRATEGIAS DE MARKETING
INDUSTRIA DEL CUERO
CUEROS
CURTIDURÍA
CURTIDURÍA TUNGURAHUA
Issue Date: Aug-2015
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Organización de Empresas.
Abstract: The company Curtiduria Tungurahua has been dedicated to the production and marketing of leather in different liming processes retanning - dyed and finished with many years of experience that have positioned it as one of the best companies not only nationally but also internationally today it is in the stage of growth, therefore it is essential to take strategic actions to maintain market position successfully. It is for this reason that this research project has focused on making a comprehensive analysis of internal and external business environment, in order to establish that increase their market share with organic unenfoque. The data obtained from the present field research applied to customer‟s empresan we say it is important to correct and improve marketing strategies Ecological and traditional production processes coontaminan the environment and need to take corrective action in this process. Thus the proposal leads us to establish ecological marketing strategies that better contribute to cleaner production and the company in turn achieves environmental certification and market positioning.
Description: La empresa Curtiduría Tungurahua se ha dedicado a la producción y comercialización de cuero en sus diferentes procesos pelambre, re curtido – teñido y el terminado con muchos años de trayectoria que la han posicionado como unas de las mejores empresas no solo a nivel nacional si no también internacional en la actualidad se encuentra en etapa de crecimiento, por lo tanto es indispensable tomar acciones estratégicas para mantener el posicionamiento en el mercado exitosamente. Es por esta razón que el presente proyecto de investigación se ha enfocado en realizar un amplio análisis del entorno interno y externo de la empresa, con el fin de establecer e incrementen su participación en el mercado con un enfoque ecológico. Los datos arrojados por la presenten investigación de campo aplicada a los clientes de la empresa nos señalan que es importante corregir e incrementar estrategias de Marketing Ecológico ya que los procesos productivos tradicionales contaminan el medio ambiente y es necesario tomar acciones correctivas en estos procesos. De esta manera la propuesta nos encamina a establecer estrategias de Marketing Ecológico que aporten de mejor manera a una producción menos contaminante y que la empresa a su vez logre la certificación ambiental y posicionamiento en el mercado.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/13393
Appears in Collections:Organización de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
284 o.e..pdf4,62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.