Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/11972
Title: Los programas culturales y su incidencia en la formación de la Identidad Nacional de los niños y niñas de quinto año de Educación Básica de la Escuela Fiscal Vicente Solano del Cantón Pelileo,Provincia de Tungurahua.
Authors: Bustos Yépez, Morayma
Carrasco Paredes, Lourdes Elizabeth
Keywords: Programas culturales
Identidad Nacional
Issue Date: 2015
Publisher: Universidad Técnica de Ambato,Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación.
Abstract: This study entitled cultural programs and their impact on the formation of the national identity of the children in the fifth year of Basic Education School of fiscal Fray Vicente Solano Canton Pelileo, Tungurahua province has, aimed to determine the incidence of cultural programs in the formation of the national identity of children. Once detected the problem through field research we proceed to the construction of the theoretical framework to properly substantiate the research variables detailed in the subject, based on information gathered from books, magazines, and internet. Once the research methodology established appropriate tools for processing information that serves to make quantitative and qualitative analysis of the variables investigated this is the Cultural Programs and National Identity Formation are made, proceeding to analyze statistically the data, being able to establish the relevant conclusions and recommendations. Depending on what is revealed by the investigation proceeds to pose a Proposed solution: "CLUB: THE TELEVISION IS GOOD IF YOU LEARN FROM IT" benefiting the children of fifth year of Basic Education School of fiscal Fray Vicente Solano .
Description: El presente estudio titulado los programas culturales y su incidencia en la formación de la identidad nacional de los niños y niñas de quinto año de Educación Básica de la Escuela fiscal Fray Vicente Solano del cantón Pelileo, provincia de Tungurahua tiene, como objetivo determinar la incidencia de los programas culturales en la formación de la identidad nacional de los niños y niñas. Una vez detectado el problema gracias a la investigación de campo se procede a la construcción del Marco Teórico para fundamentar apropiadamente las variables de la investigación, detalladas en el tema, en base a la información recopilada de libros, revistas, e internet. Una vez establecida la metodología de la investigación se elaboran los instrumentos adecuados para el procesamiento de la información que sirva para hacer el análisis cuantitativo y cualitativo de las variables investigadas esto es los Programas Culturales y la Formación de la Identidad Nacional, procediendo a analizar estadísticamente los datos obtenidos, pudiendo así establecer las Conclusiones y Recomendaciones pertinentes. En función de lo revelado por la investigación se procede a plantear una Propuesta de solución: “CLUB: LA TELEVISIÓN ES BUENA SI APRENDES DE ELLA“, cuyos beneficiarios serán los niños y niñas de quinto año de Educación Básica de la Escuela fiscal Fray Vicente Solano.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/11972
Appears in Collections:Carrera Educación Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FCHE-EBP-1456.pdf5,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.