Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/11771
Title: Las actividades didácticas y su incidencia en el mejoramiento de la ortografía de los niños y niñas del cuarto grado de Educación General Básica de la Escuela Dr.Elías Toro Funes de la Parroquia Quisapincha del Cantón Ambato,Provincia de Tungurahua
Authors: Bedón Arias, Pedro Mnuel
Quinatoa Pullutasig, Bertha Isabel
Keywords: ACTIVIDADES DIDÁCTICAS
ORTOGRAFÍA
Issue Date: 2015
Abstract: Topic: Learning activities and their impact on improving the spelling of children in the fourth grade of elementary school general education Dr. "Elias Toro Funes" Quisapincha parish of Canton Ambato, Tungurahua Province One of the biggest problems that an individual has in their daily life is the hesitation when writing a word, and this occurs more often in children who underwent this investigation, they undoubtedly that being within their academic training, carry some shortcomings especially as it pertains to the appropriate application of spelling rules, this is due in part because teachers know teaching activities, through which to encourage children to improve their spelling and special proper spelling of words. These learning activities will allow students to meet the planned actions are taken by teachers and students, within or outside the classroom, individual or group basis, which aim to achieve the objectives and purposes of education; whether these activities are put in practice contribute to the achievement of competencies and the construction of learning by students and promote the role of teachers.
Description: Uno de los mayores problemas que tiene un individuo en su vida diaria es la dubitación al momento de escribir una palabra, esto ocurre y con mayor frecuencia en los niños a los que se les realizó la presente investigación, ellos indudablemente que al estar dentro de su formación académica, llevan consigo algunas deficiencias especialmente en lo que corresponde a la aplicación adecuada de reglas ortográficas, esto se debe en parte a que los docentes desconocen actividades didácticas, a través de las cuales, se incentive a los niños a mejorar su ortografía y en especial la escritura adecuada de las palabras . Estas actividades didácticas van a permitir que los estudiantes conozcan las acciones planificadas que son llevadas por docentes y estudiantes, dentro o fuera del aula, de carácter individual o grupal, que tienen como finalidad alcanzar los objetivos y finalidades de la enseñanza; si estas actividades son puestas en la práctica contribuyen al logro de las competencias y a la construcción de los aprendizajes por parte de los alumnos y favorecen la función del docente.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/11771
Appears in Collections:Carrera Educación Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FCHE-EBS-1452.pdf6,43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.