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dc.contributor.advisorJiménez Silva, Walter Ramiro-
dc.contributor.authorLagua Quinatoa, José Eliecer-
dc.date.accessioned2023-03-29T15:48:48Z-
dc.date.available2023-03-29T15:48:48Z-
dc.date.issued2023-03-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/38112-
dc.descriptionOrganizations, companies and institutions are the context in which employees operate and through which they are successful and achieve their objectives and goals, while through their mission and vision they bring benefits to the society in which they develop. The employee in the 21st century faces challenges that require him to be at the forefront of the globalized world, this requirement entails the development of managerial skills that allow him to function and overcome challenges, in addition to contributing to adequate job performance. The skills that must predominate are communication; know how to make decisions, have creativity to innovate, improvise and plan, manage time, work in a team. This study analyzes the relationship between management skills and job performance of internal clients of the Kisapincha Savings and Credit Cooperative Ltda., supported by the Theory of Transformational Leadership and the Theory of Expectations. The results are derived from a questionnaire applied to 50 employees from the different areas that make up the financial institution, with the help of the Google Drive platform and subjected to statistical analysis. This research is correlational and adopts a quantitative, cross-sectional approach. The findings show that there is a medium or moderate relationship between the two variables, in addition that managerial skills are inadequate and job performance is low. The main contribution of this research study is to strengthen the literature and provide relevant information to managers of financial institutions in the country.es_ES
dc.description.abstractLas organizaciones, empresas e instituciones son el contexto en el cual los colaboradores se desenvuelven y por el cual estas tienen éxito y logran sus objetivos y metas, a la vez que mediante su misión y visión aportan beneficios en la sociedad que se desarrollan. El colaborador en el siglo XXI afronta retos que le exigen estar a la vanguardia del mundo globalizado, esta exigencia conlleva el desarrollo de habilidades directivas que le permitan desenvolverse y vencer los retos, además de que contribuye a un adecuado desempeño laboral. Las habilidades que debe predominar son la comunicación; saber tomar decisiones, tener creatividad para innovar, improvisar y planear, administrar el tiempo, trabajar en equipo. Este estudio analiza la relación de las habilidades directivas y el desempeño laboral de los clientes internos de la Cooperativa de Ahorro y Crédito Kisapincha Ltda., respaldados en la Teoría del Liderazgo Transformacional y el Teoría de las Expectativas. Los resultados se derivan de un cuestionario aplicado a 50 colaboradores de las diferentes áreas que componen la institución financiera, con ayuda de la plataforma Google Drive y sometidos a un análisis estadístico. Esta investigación es correlacional y adopta un enfoque cuantitativo, de corte transversal. Los hallazgos muestran que existe una relación media o moderada entre las dos variables, además que las habilidades directivas son poco adecuadas y el desempeño laboral es bajo. El principal aporte de este estudio investigativo es dar robustez a la literatura y brindar información relevante a los directivos de las instituciones financieras del país.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Organización de Empresases_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectINVESTIGACIÓNes_ES
dc.subjectHABILIDADES DIRECTIVASes_ES
dc.titleHabilidades directivas y el desempeño laboral de los clientes internos de la Cooperativa de Ahorro y Crédito Kisapincha Limitadaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Enthalten in den Sammlungen:Organización de Empresas

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