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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorGaviño Ortíz, Noemy Hortencia-
dc.contributor.authorTapia Romero, Estephany Alejandra-
dc.date.accessioned2021-03-29T23:35:45Z-
dc.date.available2021-03-29T23:35:45Z-
dc.date.issued2021-03-01-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32442-
dc.descriptionThe research topic developed during the second semester of 2020 and early 2021 is to analyze the continuous improvement and quality of service in restaurants with the R dorada acknowledgment, which are evidenced in the variable’s continuous improvement and quality of service in the restaurants with This distinctive, allowing for this reason access to information and facilities for its development. this was raised by the need presented by the Tourism Directorate (DITUR) of the Autonomous Decentralized Municipal Government of Riobamba (GADM-R) versus the control of quality management that involves this type of certification. Methodologically it is a non-experimental mixed cross-sectional and descriptive study, the units of analysis were eight restaurants that currently have the acknowledgment and the economically active population (EAP) of the city with data from the 2010 census with projection to 2020. Being those who collaborated for the compendium of necessary information, this through validated instruments in the case of the continuous improvement variable with the support of experts in the field and statistically validated with the use of cronbach's alpha in the case of the variable quality of the service. The results tabulated in Excel and processed in the SPSS version 23 statistician, determined that there is no evidence of uniformity of production processes of continuous improvement that starts with planning and consequently the production processes are weakened, maintaining coherence with these failures However, in terms of quality of service to external customers, the result is favorable, since the relationship of expectation versus the perception of the service provided denoted conformity, taking into account that continuous improvement is aimed at total quality, the strategies proposed were based on the Deming cycle focused on its four phases.es_ES
dc.description.abstractLa temática de investigación desarrollada durante el segundo semestre del año 2020 e inicios del año 2021 tiene por objetivo, analizar la mejora continua y calidad del servicio en los restaurantes con reconocimiento R dorada, ello se planteó por la necesidad que presentó la Dirección de Turismo (DITUR) del Gobierno Autónomo Descentralizado Municipal de Riobamba (GADM-R) frente al control de la gestión de la calidad que involucra este tipo de certificaciones. Metodológicamente trata de un estudio no experimental mixto de corte transversal y de carácter descriptivo, las unidades de análisis fueron ocho restaurantes que poseen actualmente el reconocimiento y la población económicamente activa (PEA) de la ciudad con datos del censo 2010 con proyección al 2020. Siendo quienes colaboraron para el compendio de información necesaria, esto a través de instrumentos validados en el caso de la variable mejora continua con el apoyo de expertos en la temática y estadísticamente validado con la utilización de alfa de cronbach en el caso de la variable calidad del servicio. Los resultados tabulados en Excel y procesados en el estadígrafo SPSS versión 23, determinaron que no se evidencia uniformidad de procesos productivos de mejora continua que parte por la planificación y en consecuencia los procesos productivos se ven debilitados manteniendo una coherencia con esos fallos. Sin embargo, en cuanto a calidad del servicio al cliente externo refiere el resultado es favorable, pues la relación de la expectativa frente a la percepción del servicio brindado denotó conformidad teniendo en cuenta que la mejora continua está direccionada a la calidad total las estrategias planteadas fueron basadas en el ciclo de Deming enfocadas en sus cuatro faseses_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectCALIDADes_ES
dc.subjectCICLO DE MEJORA CONTINUAes_ES
dc.subjectEXPECTATIVAes_ES
dc.subjectPERCEPCIÓNes_ES
dc.subjectPROCESOS PRODUCTIVOSes_ES
dc.subjectR DORADAes_ES
dc.subjectSERVICIOes_ES
dc.subjectSERVQUALes_ES
dc.titleMejora continua y calidad del servicio en los restaurantes con reconocimiento R doradaes_ES
dc.typemasterThesises_ES
Aparece en las colecciones: Maestría en Turismo

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