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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorDT- Terán Guerrero, Fernando Neptali-
dc.contributor.authorYánez Chango, Erika Tatiana-
dc.date.accessioned2020-11-19T19:03:49Z-
dc.date.available2020-11-19T19:03:49Z-
dc.date.issued2020-10-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/31849-
dc.descriptionThis research project analyzes financial performance as a determining factor in the corporate reputation of the Ecuadorian food sector. This occurs by obtaining, firstly, the list of companies in the food sector with the best reputation through the ranking published by the Business Monitor of Corporate Reputation, for its part, the financial information was taken from the database of the Superintendency of Companies, Securities and Insurance for the period 2014-2018. It began with the analysis of indicators of rotation of operational assets, net profit margin, return on equity and financial leverageto measure efficiency, effectiveness, effectiveness and indebtedness respectively, all this in order to evaluate financial performance, it was also calculated its economic value added and its market value added. Using Pearson's correlation, it is verifiedwhether there is a relationship between the variables, followed by the linear regression model in order to predict the value of one from the other. The results revealed that most of the companies managed to meet the financial objective of creating value during the five-year study period, in addition, it is evidenced that there is a strong positive correlation between the variable market value added with the ranking of the companies with which it is accepted the alternative hypothesis, that financial performance affects the corporate reputation of the company.es_ES
dc.description.abstractEl presente proyecto de investigación analiza el desempeño financiero como factor determinante en la reputación corporativa del sector alimenticio del Ecuador.Esto se da mediantela obtención de, primeramente,el listado de las empresasdel sector alimenticiocon mejor reputacióna travésdel ranking publicadopor el Monitor Empresarial de Reputación Corporativa, por su parte, la información financiera fue tomada de la base de datos de la Superintendencia de Compañías, Valores y Segurosdel periodo 2014-2018. Seinició con el análisis de indicadores de rotación de activos operacionales, margen de utilidad neta, rendimiento del patrimonio y apalancamiento financiero para medir la eficiencia, eficacia, efectividad y endeudamiento respectivamente, todo estocon el fin de evaluar el desempeño financiero, además se calculó su valor económico agregado y su valor de mercado agregado. Mediante la correlación de Pearsonse comprueba si existe relación entre las variables, seguido se aplica el modelo de regresión lineal con el fin de predecir el valor de una a partir de la otra. Losresultados revelaron que la mayoría de las empresas lograron cumplir el objetivo financiero de crear valor durante el quinquenio de estudio, además, se evidencia que existe una fuerte correlación positiva entre la variable valor de mercado agregado con el ranking de las empresas con el cual se aceptó la hipótesis alternativa, de que el desempeño financiero incide en la reputación corporativa de la empresa.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectDESEMPEÑO FINANCIEROes_ES
dc.subjectREPUTACIÓN CORPORATIVAes_ES
dc.subjectCORRELACIÓNes_ES
dc.subjectMODELO DE REGRESIÓN LINEALes_ES
dc.titleRelación entre el desempeño financiero y la reputación corporativa del sector alimenticio de Ecuadores_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería Financiera

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