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dc.contributor.advisorDT - Ruiz Guajala, Mery Esperanza-
dc.contributor.authorRaza Viera, Joselyn Alejandra-
dc.date.accessioned2019-04-22T16:45:34Z-
dc.date.available2019-04-22T16:45:34Z-
dc.date.issued2019-04-
dc.identifier.urihttp://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/29589-
dc.descriptionThis research project seeks to identify the relationship between social investment and education in Ecuador to recognize the importance of social spending in improving educational conditions in the country. The aim is to analyze the social investment behavior of the Ecuadorian government in the national economy, examine the development of education in Ecuador and determine the level of incentive that social investment has on the progress of the population. We proceeded to check the hypothesis of research through three models of multiple linear regression that explain the population proportion of 12 years and over with complete primary, the percentage of the population of 18 years and over with full baccalaureate and the population of 25 years and older with complete higher education based on the various forms of government investment in the social sector. It was determined that factors outside the budget allocated to education, condition the ability of individuals to continue their studies, in this case access to health will ensure that children and young people are with the physical conditions to study. The inaccessibility to education at an early age, as well as the difficulties to be educated in the long term end up limiting the population to complete their education.es_ES
dc.description.abstractEl presente proyecto de investigativo busca identificar la relación existente entre la inversión social y la educación en el Ecuador para reconocer la importancia del gasto social en el mejoramiento de las condiciones de educación en el país. Se trata de analizar el comportamiento de la inversión social del gobierno ecuatoriano en la economía nacional, examinar el desarrollo de la educación en el Ecuador y determinar el nivel de incentivo que tiene la inversión social sobre el progreso de la población. Se procedió a comprobar las hipótesis de investigación a través de tres modelos de regresión lineal múltiple que expliquen la proporción poblacional de 12 años y más de edad con primaria completa, el porcentaje de la población de 18 años y más de edad con bachillerato completo y la población de 25 años y más con educación superior completa en función de las diversas formas de inversión del gobierno en el sector social. Se determinó que factores fuera del presupuesto mismo destinado a la educación, condicionan la capacidad que tienen los individuos para continuar sus estudios, en este caso el acceso a salud logrará que los niños y jóvenes estén con las condiciones físicas para estudiar. La inaccesibilidad a la educación en edades tempranas, así como las dificultades para educarse a largo plazo terminan limitando a la población para culminar su educación.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectINVERSIÓN SOCIALes_ES
dc.subjectEDUCACIÓNes_ES
dc.subjectVIVIENDAes_ES
dc.subjectTRABAJOes_ES
dc.titleLa inversión social y la educación en el Ecuador durante el período 2007 – 2016es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Economía

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