Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28485
Title: Las nuevas generaciones en las empresas familiares y el desarrollo empresarial del sector calzado.
Authors: Córdova Aldás, Víctor Hugo
Peñaloza Montenegro, Byron Calixto
Keywords: EMPRESAS FAMILIARES
NUEVAS GENERACIONES
DESARROLLO EMPRESARIAL
GLOBALIZACIÓN
PLAN DE SUCESIÓN
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Maestría en Administración de Empresas Familiares
Abstract: This research allows to establish the importance of the income of new generations in the development of family businesses in the footwear sector, the same ones that with an adequate management in succession will keep on the market for several generations, the general objective of the present investigation is to analyze how the new generations influence in the development of the family business of the footwear sector, it is important that the sector contributes to the economy of the province and facing the new challenges that arise with the Globalization and the competition that exists, this research had a qualitative approach, updated bibliography, degree works, scientific articles, information and database of the national shoe camera CALTU in the city of Ambato etc. were used, from there a questionnaire of 12 well-structured questions was born, later through a survey the information was collected 40 members of the CALTU national shoe chamber in the city of Ambato, and carried out an analysis and interpretation of the responses which indicates results that the companies of the sector need to create a structure in which they help in the management of the generational change for this reason the improvement proposal is to design a succession plan for the members of the chamber CALTU national shoe store.
Description: La presente investigación permite establecer la importancia que tiene el ingreso de las nuevas generaciones en el desarrollo de las empresas familiares del sector calzado, las mismas que con una adecuada gestión en la sucesión llevará a mantenerse en el mercado por varias generaciones, el objetivo general de la presente investigación es analizar cómo influyen las nuevas generaciones en el desarrollo de la empresa familiar del sector calzado, es importante que el sector contribuya a la economía de la provincia y de cara a los nuevos retos que se presentan con la globalización y la competencia que existe, esta investigación tuvo un enfoque cualitativo, se utilizó bibliografía actualizada, trabajos de grado, artículos científicos, información y base de datos de la cámara nacional de calzado CALTU de la ciudad de Ambato, etc., de allí nace un cuestionario de 12 preguntas bien estructuradas, posteriormente a través de una encuesta se recogió la información a los 40 socios de la cámara nacional de calzado CALTU de la ciudad de Ambato, y se realizó un análisis e interpretación de las respuestas el cual indica resultados que las empresas del sector necesitan crear una estructura en la cual ayuden en la gestión del cambio generacional por tal motivo la propuesta de mejora es diseñar un plan de sucesión para los socios de la cámara nacional de calzado CALTU.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28485
Appears in Collections:Administración de Empresas Familiares

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
09 AEF.pdf1,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.