Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/29371
Title: El uso de la retórica publicitaria como aporte en la disminución del femicidio en la ciudad de Ambato
Authors: Jordán Yanchatuña, Diego Ismael
Núñez Vásconez, Daniela Nicole
Keywords: CÓDIGO INTEGRAL PENAL
FEMICIDIO
RETÓRICA PUBLICITARIA
Issue Date: Feb-2019
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Diseño, Artes y Arquitectura. Carrera de Diseño Gráfico Publicitario.
Abstract: The problem of study of this research project is femicide, an issue that currently afflicts the Ambateña society, which despite having a legal regulation established in the COIP in force since August 2014, there is no decrease in the registered rates, they are exposed from a chronic sensationalist point and narrated as passion crimes by the media. Within the analyzed background there is no type of publicity that has generated a severe impact. The main objective of this project is that through the generation of advertising based on rhetoric can contribute to the decrease of femicide in the city so it is necessary to collect information about the subject, know how feasible is the use of rhetorical figures and with all this to be able to propose an appropriate proposal The methodology used was of a qualitative - quantitative nature, it was necessary to obtain information in a bibliographic form, make use of data collection instruments such as interviews with professionals in the areas of advertising, graphic design, psychology and DINASED and another part to conduct surveys of young people - students between 16 and 18 years old. The results obtained allowed to determine the generation of a strategic advertising plan in which advertising graphic pieces were developed taking as a principle the use of rhetoric, in order to create awareness and generate a high impact on society.
Description: El problema de estudio del presente proyecto de investigación es el femicidio, tema que aqueja actualmente a la sociedad Ambateña, que a pesar de contar con una normativa legal establecida en el COIP vigente desde Agosto de 2014, no existe disminución en los índices registrados, los mismo que son expuestos desde un punto crónico sensacionalista y narrados como crímenes pasionales por los medios de comunicación. Dentro de los antecedentes analizados no existe algún tipo de publicidad que haya generado un impacto severo. El objetivo principal de este proyecto es que a través de la generación de publicidad en base a la retórica se pueda aportar a la disminución del femicidio en la ciudad por lo que es necesario recopilar información acerca del tema, conocer que tan factible es el uso de figuras retoricas y con todo esto poder plantear una propuesta acorde La metodología usada fue de tipo cuali – cuantitativo, se vio la necesidad de además de obtener información de forma bibliográfica, hacer uso de instrumentos de recolección de datos como entrevistas a profesionales de las áreas de publicidad, diseño gráfico, psicología y la DINASED y por otra parte realizar encuestas a jóvenes – estudiantes de entre 16 a 18 años. Los resultados obtenidos permitieron determinar la generación de un plan estratégico publicitario en el cual se desarrollaron piezas graficas publicitaria tomando como principio el uso de la retórica, con el fin de crear conciencia y generar un alto impacto en la sociedad.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/29371
Appears in Collections:Diseño gráfico publicitario

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Núñez Daniela.pdf3,91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.