Bloggers de moda como influencers: Un análisis a influencers ecuatorianos
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Date
2019-02
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Diseño, Artes y Arquitectura. Carrera de Diseño de Modas.
Abstract
Social networks and technological progress have transformed the fashion system,
generating new channels of dissemination and new social actors within it. In the
same way, the behavior of the consumer has been restructured, now we are talking
about a digital consumer, who through the networks can access different sources of
information at the same time. Digital consumers can learn about fashion issues
quickly and efficiently, can buy products, learn about brands, events and trends
through social networks, blogs and other websites.
This research work focuses its study on national and international fashion bloggers,
in order to know their way of working, level of influence and style they handle. To
identify the new strategies that are used in digital fashion, as well as to know the
profile of the national consumer through the analysis of their referents fashion
bloggers or influencers
The analysis of the personal profile will allow the designer to know and identify the
tastes and aesthetic preferences that the national user possesses, that is, the profile of
the user will be determined, by means of a reference that handles a style with which
he / she feels identified. From the design perspective it is necessary to conduct a
market study to know the needs of our target audience and propose products or
designs that meet these needs.
To provide an effective solution to the research problem, we propose a
fashion collection designed on the basis of the style of an Ecuadorian fashion
blogger, to reach its subscribers effectively. This will also apply to the strategy of
spreading your own brand, through the Instagram social network and the social
networks of the blogger with whom you worked.
Description
Las redes sociales y el avance tecnológico han trasformado el sistema de la moda
generando nuevos canales de difusión y nuevos actores sociales dentro de esta. Del
mismo modo el comportamiento del consumidor se ha restructurado, ahora se habla
de un consumidor digital, que mediante las redes puede acceder a diversas fuentes de
información al mismo tiempo. Los consumidores digitales pueden conocer acerca de
temas de moda de manera rápida y eficiente, pueden adquirir productos, conocer de
marcas, eventos y tendencias, blogs y otras páginas web mediante las redes sociales.
El presente trabajo de investigación centra su estudio en los blogueros de modas
nacionales e internacionales, con el fin de conocer su forma de trabajo, nivel de
influencia y estilo que manejan. Para identificar las nuevas estrategias que se
emplean dentro de la moda digital, así como para conocer el perfil que posee el
consumidor nacional mediante el análisis de sus referentes los blogueros de moda o
influencers Se analizará los perfiles profesionales y personales de los blogueros
nacionales, el primer punto de análisis nos dará pautas y estrategias acerca de las
plataformas digitales y redes sociales que mayor utilización o relevancia tienen
dentro del consumidor digital, así como determinar el nivel de influencia y
aceptación que poseen los blogueros nacionales por parte de sus usuarios.
Para dar solución eficaz al problema de investigación se propone una colección de
moda diseñada en base al estilo de una bloguera ecuatoriana de Moda, para llegar de
forma eficaz a sus suscriptores. Así también se aplicará la estrategia de difusión de
una marca propia, por medio de la red social Instagram y las redes sociales de la
bloguera con la que se trabajó.
Keywords
INFLUENCERS, BLOGUEROS DE MODA, MARKETING, CONSUMIDOR DIGITAL, PLATAFORMAS WEB