Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28468
Title: Estrategias de marketing digital y su impacto en el desarrollo turístico de la ciudad de Latacunga
Authors: Pilco Mosquera, Wilian Enrique
Arias Figueroa, Doris Fernanda
Keywords: MARKETING DIGITAL
ESTRATEGIAS
DESARROLLO TURÍSTICO
HERRAMIENTAS DE PROMOCIÓN TURÍSTICA
TURISTAS
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Maestría en Marketing Digital y Comercio Electrónico
Abstract: The main purpose of this research is to establish digital marketing strategies that contribute to the tourist development of the city of Latacunga, Cotopaxi Province; Because it is a city of high tourist concurrence, it is necessary and essential to apply digital marketing as a key point to boost tourism development and to cover the majority of domestic and foreign tourists entering the country. In order to develop this work it was necessary to identify the problems that focus on the inadequate digital marketing strategies and their impact on the tourist development of the city, which has caused a decrease in tourist revenues to the area; the determination of a theoretical framework that facilitated the best understanding of the subject; a methodology based on a qualitative and qualitative approach that allowed for a data collection and analysis that served to answer the research questions and check the previously established hypothesis, which resulted in accepting the hypothesis formulated: digital marketing strategies if they will improve the tourist development in the city of Latacunga; and finally the proposal that consisted in the design of digital marketing strategies that will provide a demonstration to the tourist development of the city of Latacunga through tourism promotion tools (website, fan pages, YouTube).
Description: La presente investigación tiene como finalidad principal establecer estrategias de marketing digital que contribuyan al desarrollo turístico de la ciudad de Latacunga, Provincia de Cotopaxi; que por ser una ciudad de alta concurrencia turística es necesario e indispensable aplicar el marketing digital como un punto clave para potenciar el desarrollo turístico y captar la mayor parte de turistas nacionales y extranjeros que ingresan al país. Para desarrollar este trabajo fue necesario la identificación de la problemática que se centran en las inadecuadas estrategias de marketing digital y su impacto en el desarrollo turístico de la cuidad, lo que ha provocado disminución de ingresos turísticos a la zona; la determinación de un marco teórico que facilitó la mejor comprensión del tema; una metodología basada en un enfoque cualitativo y cualitativo que permitió realizar una recolección y análisis de datos que sirvió para contestar las preguntas de investigación y comprobar la hipótesis establecida previamente de lo cual dio como resultado que se acepta la hipótesis formulada: las estrategias de marketing digital si influyen en el desarrollo turístico en la cuidad de Latacunga; y por último la propuesta que consistió en el diseño de estrategias de marketing digital que aportarán de manera demostrativa al desarrollo turístico de la ciudad de Latacunga mediante herramientas de promoción turística (página web, fan pages, YouTube).
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28468
Appears in Collections:Marketing Digital y Comercio Electrónico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
013 MDG.pdf2,57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.