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Title: Creación de una empresa de fabricación de carteras en fieltro en la ciudad de Ambato
Authors: Gallardo Medina, Washington Marcelo
Agualongo Tituaña, Ana Abigail
Keywords: EMPRENDIMIENTO
ELABORACIÓN
MERCADO
ANCESTROS
AMBATO
Issue Date: Jun-2018
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera Organización de Empresas
Abstract: Lanita Love is a company dedicated to the elaboration of felt wallets, located in the city of Ambato in the parish of Augusto N. Martínez of the Ambato canton of the Tungurahua Province. The objective that led me to develop this project of entrepreneurship is to take advantage of the teachings of our ancestors on the technique to make felt that day after day have been disappearing, due to the process of acculturation suffered by indigenous communities. The entrepreneurship project consists of: a market study that conducts research to find out about tastes, preferences and needs of our felt wallets for women belonging to the economically active population of the city of Ambato; a technical study, which determines the optimal location of our micro business; an economic and financial study, where the investment is analyzed and evaluated. The project, was designed under the research method: Descriptive-Quantitative, method that allowed to auscultate data and information through an important survey to know the acceptance of the felt portfolios in terms of products, prices, promotions, these factors are very important for Know the situation and expectations of the consumer. The company Lanita Love has a favorable profitability for the results obtained by conducting a financial study, encouraging the development of entrepreneurship and generating sources of employment.
Description: La empresa Lanita Love es creada para la elaboración de carteras en fieltro, ubicada en la ciudad de Ambato de la parroquia de Augusto N. Martínez del cantón Ambato de la Provincia de Tungurahua. El objetivo que me lleva a desarrollar este proyecto de emprendimiento es aprovechar de las enseñanzas de nuestros ancestros sobre la técnica para realizar fieltro que día a día se han ido desapareciendo, debido al proceso de aculturación que sufren las comunidades indígenas. El proyecto de emprendimiento se compone: de un estudio de mercado que realiza una investigación para conocer gustos, preferencias y necesidades de nuestras carteras en fieltro a las mujeres pertenecientes a la población económicamente activa de la cuidad de Ambato; un estudio técnico, que determina la localización óptima de nuestra micro empresa; un estudio económico financiero, en donde se analiza y evalúa la inversión. El proyecto, fue diseñado bajo el método de investigación: Descriptivo-Cuantitativo, método que permitió obtener datos e información mediante una encuesta importante para conocer la aceptación de las carteras en fieltro en cuanto a productos, precios, promociones, estos factores son muy importantes para conocer la situación y expectativas del consumidor. Así la propuesta resultante del emprendimiento me direccionó para elaborar y diseñar carteras en fieltro poniendo a disposición de nuestros clientes potenciales, a través de productos que expresen identidad de la cultura nacional.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28428
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