Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27650
Title: “La dactilopintura y el desarrollo de la creatividad de los niños de 3 – 4 años”
Authors: Losada Hernández, José Omar Dr.
Amán Cuadrado, Pamela Alejandra
Keywords: DACTILOPINTURA
CREATIVIDAD,
COGNICIÓN
Issue Date: 1-Apr-2018
Publisher: Universidad Técnica de Ambato - Facultad de Ciencias de la Salud - Carrera de Estimulación Temprana
Abstract: Introduction: For the future of human societies it is essential that children be able to achieve physical growth and optimal psychological development. Good nutrition and health, constant affectionate care and encouragement to learn in the early years of life help children get better school results, be healthier and participate in society. Objectives: To propose a system of actions based on the Dactilopintura to contribute to the development of the creativity of the Children of 3 – 4 years of the center of early stimulation of the UTA. Methodology: The research carried out is of quasi experimental type, because the group to be studied was intervened before and after applying various techniques of dactilopintura. Results: It was evidenced that half of the children can choose the colors to be used according to their creativity; But it is satisfactory to see how all the children after receiving an adequate stimulation manage to choose by themselves the colors to use according to their creativity, and each one that make a new drawing vary a lot when using the colors. Conclusions: The theoretical foundations analyzed allowed to support the importance of the Dactilopintura for the cognitive development of the infants from the early stages of their development, which influenced the processes of creativity and the development of a More holistic and harmonious personality
Description: Introducción: Para el futuro de las sociedades humanas es fundamental que los niños puedan alcanzar un crecimiento físico y un desarrollo psicológico óptimo. La buena nutrición y salud, los constantes cuidados afectuosos y el estímulo para aprender en los primeros años de vida ayudan a los niños a obtener mejores resultados escolares, estar más sanos y participar en la sociedad. Objetivos: Proponer un sistema de acciones basadas en la dactilopintura para contribuir al desarrollo de la creatividad de los niños de 3 – 4 años del centro de Estimulación Temprana de la UTA. Metodología: La investigación ha realizar es de tipo cuasi experimental, debido a que el grupo a ser estudiado fue intervenido antes y después de aplicar diversas técnicas de dactilopintura. Resultados: Se evidenció que obtenidos la mitad de los niños pueden escoger los colores a utilizar de acuerdo a su creatividad; pero es satisfactorio ver como todos los niños después de recibir una adecuada estimulación logran escoger por ellos mismos los colores a usar de acuerdo a su creatividad, y cada que realizan un nuevo dibujo varían mucho al usar los colores.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27650
Appears in Collections:Estimulación Temprana

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DERECHO DE AUTOR AMÁN PAMELA.pdf119,96 kBAdobe PDFView/Open
TESIS AMÁN PAMELA.pdf1,69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.