Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26974
Title: La interfaz gráfica y su aplicación en el sistema SAEES para el proceso de acreditación en las Carreras de Mercadotecnia en la zona tres.
Authors: Nájera Gáleas, Carlos Enrique
Carrillo Sandoval, Diego Armando
Keywords: SISTEMA DE GESTIÓN DE INFORMACIÓN
INTERFAZ GRÁFICA
USUARIO WEB
DISEÑO WEB
COMUNICACIÓN VISUAL
Issue Date: Dec-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Diseño, Artes y Arquitectura. Carrera de Diseño Gráfico Publicitario.
Abstract: The present research focuses its efforts on an extensive analysis of the graphic interface and the application in the SAEES system in order to base, through principles and theories of design, that the graphic interface allows the communication between the user and the system. SAEES proposes the systematization of an evaluation and accreditation model for Higher Education, which was born in the Faculty of Administrative Sciences, Marketing and Business Management of the Technical University of Ambato, automating an evaluation model similar to that of the current regulatory organization CEAACES. The objective of this project is to apply the model systematized in the marketing careers of zone three in support of the evaluation and accreditation process, categorically and orderly, without evading any requirements that this process requires. The results obtained from the research will allow us to define that design, navigability, usability and interactivity are determining factors that intervene in the exchange of information between the user and web sites. In order to give an effective solution to the research problem, we propose brand design, manual corporate identity, style manual (graphic interface) among others, in order to publicize the service offered by SAEES as an organization and its contribution in the Accreditation processes of higher education
Description: El presente trabajo de investigación centra sus esfuerzos en realizar un amplio análisis de la interfaz gráfica y la aplicación en el sistema SAEES con el fin de fundamentar a través de principios y teorías de diseño, que la interfaz gráfica permite la comunicación entre el usuario y el sistema. SAEES, propone la sistematización un modelo de evaluación y acreditación para la Educación Superior, cuyo emprendimiento nace en la Facultad de Ciencias Administrativas, Carrera de Marketing y Gestión de Negocios de la Universidad Técnica de Ambato, automatizando un modelo de evaluación similar al del organismo regulador actual, CEAACES. El objetivo de este proyecto es aplicar el modelo sistematizado en las carreras de Marketing de la zona tres como apoyo a los proceso de evaluación y acreditación, de forma categórica y ordenada, sin esquivar ningún requerimiento que este proceso exige. Los resultados obtenidos de la investigación permitirán definir que el diseño, la navegabilidad, usabilidad e interactividad son factores determinantes que intervienen en el intercambio de información entre el usuario de sitios web. Para dar una solución eficaz al problema de investigación se propone el diseño de marca, manual de identidad corporativa, manual de estilos (interfaz gráfica) entre otros , con el fin de dar a conocer el servicio que SAEES oferta como organización y su aporte en los procesos de acreditación de la Educación Superior.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26974
Appears in Collections:Diseño gráfico publicitario

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tesis_Diego Armando Carrillo Sandoval.pdf2,74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.