Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26861
Title: Creación de una empresa de producción y comercialización de un suplemento alimenticio elaborado a base de quinua
Authors: Ramos Guevara, Juan Enrique
Ramírez Albán, Sammie Gabriela
Keywords: EMPRENDIMIENTO
INDUSTRIA ALIMENTARIA
QUINUA
Issue Date: Oct-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera Marketing y Gestión de Negocios
Abstract: Nowadays the different ways of thinking and different cultures are transformed at high speed. Multiple changes include the food culture of each person, noting a growing percentage of men and women who are concerned about having a proper diet, keeping a balance between the products that offer the greatest amount of nutrients to stay healthy physically and mentally and its affordability. Is for that reason that this project of enterprise segments its initiative to a potential market economically active of office workers from the city of Ambato, since they by the activities carried out every day and especially by their work schedules, have the need to consume dietary supplements. Quinoa being a source of vegetable protein and multiple vitamins is the basis for answering this problem. This product according to the survey can be found in supermarkets and drugstores, in a tin with a tight lid container and various flavors for greater customer satisfaction. It should be noted that the company Kinuanú S.A. would cover actual unmet potential demand by 78%; account with the necessary mechanisms, the price will be $10 for a presentation of 950 g, which is available to the varied benefits value that represents the consumption of that product. Financial indicators as the NPV and the IRR determine that the project is feasible to be results >1% and the rate of return will be within 5 years, which is projected for this undertaking.
Description: Hoy en día las diversas formas de pensar y las diferentes culturas se transforman a gran velocidad. Entre los múltiples cambios se encuentra la cultura alimenticia de cada persona, observando un creciente porcentaje de hombres y mujeres que se preocupan por tener una apropiada alimentación, conservando un equilibrio entre los productos que ofrezcan la mayor cantidad de nutrientes, para mantenerse saludable física y mentalmente, y su accesibilidad económica. Este emprendimiento segmenta su iniciativa a un mercado potencial económicamente activo del personal de apoyo administrativo de la ciudad de Ambato, ya que, por sus horarios de trabajo, tienen la necesidad de consumir suplementos alimenticios. Siendo la quinua una fuente de proteína vegetal y múltiples vitaminas, es la base ideal para responder esta problemática. Este producto de acuerdo a la encuesta realizada se podría encontrar en supermercados y farmacias, en un envase de hojalata con tapa hermética y varios sabores para mayor satisfacción del cliente. Por lo tanto, se propone la creación de la empresa Kinuanú S.A. cuyo producto será un suplemento alimenticio a base de quinua, el cual cubrirá de la demanda potencial insatisfecha real un 78%, ya que cuenta con los mecanismos necesarios; el precio será de $10 para una presentación de 950g, siendo un valor accesible para los variados beneficios que aporta este producto. Los indicadores financieros como el VAN y el TIR, determinan que ésta propuesta es factible al ser los resultados >1%. La tasa de retorno será dentro de los 5 años que se proyecta para este emprendimiento.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26861
Appears in Collections:Marketing y Gestión de Negocios

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
605 MKT sp.pdf6,85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.