Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/24386
Title: El diseño y su Influencia en la difusión turística del Museo Artesanal de la Cultura Salasaca
Authors: Brito Gonzáles, Santiago Fernando
Défas Villagómez, Santiago Paúl
Keywords: PROMOCIÓN TURÍSTICA
CAMPAÑA PUBLICITARIA
BRANDING
SECTOR TURISTICO
PLAN ESTRATÉGICO
Issue Date: 2016
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Carrera de Diseño Gráfico Publicitario
Abstract: The project is being carried out for the artisanal Salasaka museum is to promote it as a tourist potential since its foundation does not count with many visits this generates a problem to this culture due to their lack of advertising so that people can know of this institution to which is directed the next project. What is seeks is that the Museum has more promotion and broadcasting in them media printed as digital to them people that pass by this site feel the interest of enter to know all it reference to this culture, for this is held different types of materials POP to get to the objective is apply campaign advertising, manual of brand , strategies for advertising, BTL, website, plan signage among others to generate this cultural center can increase your number of views and revenue. All material to be created to promote the Museum consist with its own graphic line which in all Arts may be seen it, more than the color that has been used for the creation of the different elements is typical of this culture which has been taken as reference colors that the inhabitants of Salasaca used in clothing. Thanks to this campaign will show to the public more than what is Salasaca culture as it is their way of life activities among other things to be seen later with the development of this project.
Description: El proyecto que se está realizando para el museo artesanal de Salasaka es para promocionarlo como un potencial turístico ya que desde su fundación no cuenta con muchas visitas esto genera un problema a esta cultura debido a su escasa publicidad para que las personas puedan conocer de esta institución a la cual va dirigido el siguiente proyecto. Lo que se busca es que el museo tenga más promoción y difusión en los medios impresos como digitales para que las personas que pasen por este sitio sientan el interés de entrar a conocer todo lo referente a esta cultura, para esto se realizará diferentes tipos de materiales POP para llegar al objetivo se aplicará campaña publicitaria, manual de marca, estrategias de comunicación comercial, BTL, página web, plan señalético entre otros para generar que este centro de cultura pueda aumentar su número de vistas e ingresos. Todo el material que se creará para promocionar el museo constará con una línea gráfica propia la cual en todos los artes se la podrá observar, a más de esto la cromática que se ha utilizado para la creación de los diferentes elementos es propia de esta cultura en la cual se ha tomado como referencia los colores que utilizan en la vestimenta los habitantes de Salasaka. Gracias a esta campaña se podrá mostrar al público más de lo que es la cultura Salasaka como es su forma de vivir que actividades realizan entre otras cosas que se verán más adelante con el desarrollo de dicho proyecto.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/24386
Appears in Collections:Diseño gráfico publicitario

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS - Santiago Paúl Défas Villagómez.pdf1,8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.