Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/24382
Title: Uso de medios publicitarios en el posicionamiento de la marca Mapplás Ferretería de la ciudad de Ambato
Authors: Páez Ortiz, Mauricio Ismael
Hidalgo Alomaliza, Jenny Abigail
Keywords: POSICIONAMIENTO DE MARCA
CAMPAÑA PUBLICITARIA
ESTRATEGIAS DE COMUNICACIÓN
IDENTIDAD CORPORATIVA
Issue Date: 2016
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Carrera de Diseño Gráfico Publicitario
Abstract: The present work of investigation, it is focused in an advertising campaign in the redesign of a brand to achieve the positioning in the market to obtain positive results with the implementation of advertising means. His destination will be in convincing the consumers in the recognition, it is given to know the current situation of the company to analyze the life cycle by which there are unrolled the services and products that it offers with a differential value, to stimulate to the purchase before the competition to increase the sales and to announce to the company in the environment of Ambato's city. By means of the method of investigation it was observed by means of the surveys and interviews applied so much to the public I hospitalize like externally failings in the corporate identity, ignorance of the brand, the relation of the labor equipment, for this one recommends to propose opportunities in strategies to the current client according to his preferences and needs that are ruled in the proposed aims. For this problem that one presents in the investigation, one proposes a redesign in the brand followed by an advertising campaign that will announce the consumer a new offer followed by three stages of advertising that will allow to establish to future a recognition on the market in order that these are feasible and manage to catch the benefits and services that Mapplás Ferretería offers the company, with advertising means followed by a chronogram of time that was removing each of the stages established in his application and update of contents. It is necessary to follow the strategies raised to generate to the employees motivation in his labor and to allow that the company should be productive and they sit part of the institution.
Description: El presente trabajo de investigación, está enfocado en una campaña publicitaria en el rediseño de una marca para lograr el posicionamiento en el mercado para obtener resultados positivos con la implementación de medios publicitarios. Su destino será en convencer a los consumidores en el reconocimiento, se da conocer la situación actual de la empresa para analizar el ciclo de vida por la cual se desenvuelve los servicios y productos que ofrece con un valor diferencial, para estimular a la compra ante la competencia para aumentar las ventas y dar a conocer a la empresa en el entorno de la ciudad de Ambato. Por medio del método de investigación se observó mediante las encuestas y entrevistas aplicadas tanto al público interno como externo falencias en la identidad corporativa, desconocimiento de la marca, la relación del equipo laboral, para esto se recomienda proponer oportunidades en estrategias al cliente actual según sus preferencias y necesidades que son pautadas en los objetivos propuestos. Para este problema que se presenta en la investigación, se propone un rediseño en la marca seguida de una campaña publicitaria que dará a conocer al consumidor una nueva propuesta, seguida por tres etapas de publicidad que permitirán establecer en el futuro un reconocimiento en el mercado para que estas sean factibles y logren captar los beneficios y servicios que ofrece la empresa Mapplás Ferretería, con medios publicitarios seguidos de un cronograma de tiempo que se llevara cada una de las etapas establecido en su aplicación y actualización de contenidos. Es necesario seguir las estrategias planteadas para generar a los empleados motivación en su labor y permitir que la empresa sea productiva y se sientan parte de la institución.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/24382
Appears in Collections:Diseño gráfico publicitario

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PRESENTACION FINAL TESIS.pdf7,71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.