Suárez Naranjo, Carlos SebastiánTipán Ortiz, Wellington Sebastián2025-03-052025-02https://repositorio.uta.edu.ec/handle/123456789/44014Benjamin Poultry has been dedicated to the production and marketing of poultry products, such as fresh eggs in different sizes, chicken feed and the sale of organic fertilizer, for 5 years. Throughout its history, it has managed to position itself in the local market thanks to its commitment to quality; however, it faces challenges in terms of brand recognition and differentiation from the competition. This project focuses on a complete analysis of the company's consumers, both wholesalers and retailers, in order to establish branding strategies that reinforce its presence in the market and increase its competitiveness. The results of the research show that the lack of a consolidated visual identity and the limited investment in promotional strategies have impacted the growth of the company. Therefore, it is proposed the development of branding strategies adapted to the needs such as: the creation of visual identity, attractive advertising material and digital content strategies to strengthen the link with current consolidated customers and also attract new consumers. As a result, a branding strategy was designed that not only seeks to differentiate the company from its local competition, but also to consolidate its presence through coherent visual materials and effective communication strategies. The implementation of a renewed visual identity, accompanied by graphic materials adapted to different channels, will allow for a stronger connection with the target audience and a better perception of the brand.La avícola Benjamín se ha dedicado a la producción y comercialización de productos avícolas, como lo son: huevos frescos en diferentes tamaños, alimento para gallinas y la venta de abono orgánico, durante 5 años, a lo largo de su trayectoria, ha logrado posicionarse en el mercado local gracias a su compromiso con la calidad, sin embargo, enfrenta desafíos en términos de reconocimiento de marca y diferenciación frente a la competencia. El presente proyecto se centra en un análisis completo de los consumidores, tanto mayoristas, minoristas de la empresa, con el fin de establecer estrategias de branding que refuercen su presencia en el mercado y aumenten su competitividad. Los resultados de la investigación muestran que la falta de una identidad visual consolidada y la limitada inversión en estrategias de promoción han impactado el crecimiento de la empresa. Por ello, se propone el desarrollo de estrategias de branding adaptadas a las necesidades como lo son: la creación de identidad visual, material publicitario atractivo y estrategias de contenido digital para fortalecer el vínculo con los clientes actuales ya consolidados y atraer también nuevos consumidores. Como resultado, se diseñó una estrategia de branding que no solo busca diferenciar a la empresa de su competencia local, sino también consolidar su presencia a través de materiales visuales coherentes y estrategias de comunicación efectivas. La implementación de una identidad visual renovada, acompañada de materiales gráficos adaptados a diversos canales, permitirá una conexión más sólida con el público objetivo y una mejor percepción de la marca.esBRANDINGESTRATEGIAS DE BRANDINGAVÍCOLARECONOCIMIENTOVISIBILIDAD DE MARCAEstrategias de branding para el reconocimiento de la avícola Benjamín en la ciudad de AmbatobachelorThesis