Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32565
Titel: Ted talks in the speaking skill
Autoren: Suárez Mosquera, Wilma Elizabeth
Timbila Guato, Cynthia Aracelly
Stichwörter: TED TALKS
ONLINE TOOLS
SPEAKING SUBSKILLS
PRONUNCIATION
FLUENCY
LANGUAGE LEARNING
Erscheinungsdatum: 1-Apr-2021
Herausgeber: Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Zusammenfassung: Nowadays, new technological advances and innovations are being developed for facilitating peoples’ lives. Language learning is not the exception as new online resources allow both teachers and students to facilitate the teaching-learning process. One of these online resources is TED talks, a video platform that offers a wide range of educational and interesting videos disseminated by expert speakers. Reason why the current study aimed to analyze the influence of TED talks in the development of speaking skills. The study had a pre-experimental design with the participation of 37 students from the fifth semester “B” of “Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros” program at Technical University of Ambato. The treatment consisted of exposing students to some TED talk videos in order to analyze the speaking subskills of the speakers. The main research tool was a pre and post-test adapted from the FCE (First Certificate of English) speaking exam. In the same way, a survey was administered to the whole group to know about students’ attitudes and insights towards TED talks. To analyze the data gathered, the researcher used the software IBM SPSS that enabled to perform frequency analysis, a normality test comparing differences between pre- and post-tests and the hypothesis verification through the application of the T – students test. Results showed that TED Talk videos had positive effects on the development of speaking skills and subskills such as fluency, pronunciation and discourse management
Beschreibung: Hoy en día, se están desarrollando nuevos avances e innovaciones tecnológicas para facilitar la vida de las personas. El aprendizaje de idiomas no es la excepción, ya que los nuevos recursos en línea permiten que tanto los profesores como los alumnos faciliten el proceso de enseñanza-aprendizaje. Uno de estos recursos en línea son las charlas TED, una plataforma de videos que ofrece una amplia gama de videos educativos e interesantes difundidos por ponentes expertos. Razón por la cual el presente estudio tuvo como objetivo analizar la influencia de las charlas TED en el desarrollo de la habilidad oral. El estudio tuvo un diseño preexperimental con la participación de 37 estudiantes del quinto semestre “B” del programa “Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros” de la Universidad Técnica de Ambato. El tratamiento consistió en exponer a los estudiantes a unos videos de charlas TED con el fin de analizar las subhabilidades orales de los ponentes. La principal herramienta de investigación fue una prueba previa y posterior adaptada del examen de expresión oral FCE (First Certificate of English). De la misma manera, se administró una encuesta a todo el grupo para conocer las actitudes y percepciones de los estudiantes hacia las charlas TED. Para analizar los datos recolectados, el investigador utilizó el software IBM SPSS que permitió realizar un análisis de frecuencia, una prueba de normalidad que compara diferencias entre el pre y posttest y la verificación de hipótesis mediante la aplicación de la prueba T - student. Los resultados mostraron que los videos de TED Talk tuvieron efectos positivos en el desarrollo de habilidades del habla y subhabilidades como fluidez, pronunciación y manejo del discurso.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32565
Enthalten in den Sammlungen:Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
TIMBILA GUATO CYNTHIA ARACELLY TESIS (1).pdf1,51 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.