Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/30490
Title: Peer coaching to improve fluency in English speaking development
Other Titles: Coaching entre pares para mejorar la fluidez en el desarrollo de habla Inglesa
Authors: Mejía Sánchez, Enith Jessenia
Barreno Silva, Nancy de las Mercedes
Keywords: FLUIDEZ ORAL
LISTA DE COTEJO
DESENVOLVIMIENTO
PLANES DIDÁCTICOS
Issue Date: Nov-2019
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Dirección de Posgrado. Maestria en la Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera
Abstract: The main objective of this research was to determine the impact of peer coaching to improve fluency in English speaking development of third level students at the Estatal Amazonica University. In this context, an action research has been carried out with the active participation of the students who attended the English courses for the purpose. To verify the effectiveness of the proposal of this investigation, a pre-test was taken by the students before the treatment. Later on, a post-test was taken by the students after the intervention in the classroom. Both the pre-test and the post-test were based on the standardized PET (Preiminary English Test) speaking part. Besides, a booklet was designed with didactic plans that aimed to improve the development of fluency in speaking through peer coaching. Peer coaching was performed with five students who alternately worked in each group. After the application of the proposal, the post-test yielded important data which were quantitatively transformed through an evaluation rubric. In addition, the teacher used a checklist during the observation to provide the corresponding feedback to her students. These data were analyzed with the SPSS statistical package and the T-student test. This study proved the effectiveness of the use of peer coaching with students to improve their fluency in oral development. Therfore, it is recommended to teachers its application to contribute to the improvement in the English language learning process.
Description: El objetivo principal de la presente investigación fue determinar el impacto del peer coaching en el desarrollo de la fluidez al hablar de los estudiantes de tercer nivel de la Universidad Estatal Amazónica. En este contexto, se ha realizado una investigación acción con la participación activa de los estudiantes quienes asistieron a los cursos de inglés para el propósito. Para verificar la eficacia de la propuesta de esta investigación, un pre-test fue tomado por los estudiantes antes del tratamiento. Más tarde, un post-test fue tomado por los estudiantes después de la intervención en el aula. Tanto el pre-test como el post-test estaban basados en la prueba estandarizada PET en la parte oral. Además, se diseñó un folleto con planificaciones didácticas que apuntaban a mejorar el desenvolvimiento de la fluidez oral a través de peer coaching. El peer coaching se realizó con cinco estudiantes quienes se alternaron para ayudar a cada grupo. Luego de la aplicación de la propuesta, el post-test arrojó datos importantes los cuales fueron transformados cuantitativamente a través de una rúbrica de evaluación. Además, la docente utilizó una lista de cotejo durante la observación para ofrecer la correspondiente retroalimentación a sus estudiantes. Estos datos se analizaron con el paquete estadístico SPSS y la prueba T-student. Este estudio comprobó la efectividad del uso del peer coaching con estudiantes para mejorar su fluidez en el desenvolvimiento oral. Por lo tanto, se concluye que los estudiantes mejoraron su fluidez. Y se recomienda a los docentes su aplicación para contribuir con la mejora en el proceso del aprendizaje del idioma inglés.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/30490
Appears in Collections:Maestría en Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Barreno Nancy .pdf1,85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.