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Título : Interlanguage (il) use to develop morphological awareness in adult efl learners
Autor : Chimbo Cáceres, Elsa Mayorie
Quintero Mairongo, Daniela Mercedes
Palabras clave : COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING (CLT)
INTERLANGUAGE (IL)
MICHIGAN ENGLISH TEST (MET)
MORPHOLOGICAL AWARENESS (MA)
MOTHER TONGUE (MT)
SECOND LANGUAGE ACQUISITION (SLA)
TARGET LANGUAGE (TL)
Fecha de publicación : 2023
Resumen : This research project aims to investigate how the use of Interlanguage (IL) can help adult learners in the development of morphological awareness (MA) in English. Learning a foreign language is a challenging process that for most people, especially adults, can turn into an unattainable goal to achieve. Some aspects such as features of the target language and sometimes learners’ first language can be linked to the problem that causes learners to learn a foreign language. Researchers have done some analysis on the factors- influencing the second language acquisition (SLA), and among the most relevant factors we have vocabulary, grammar, mother tongue, self efficacy and motivation. Therefore, to acquire vocabulary, the knowledge of English morphology is an essential component, and IL servesas a means to understand morphological patterns. Likewise, as adult teaching should be focused on theories, methods, and techniques that support the characteristics of an adult, andragogy principles are used as a base to design plans in this study.The application of a pre experimental design in the model of quantitative research helped obtain the results of this study. The MET test-reading section served as an instrument to test students’ knowledge before (pre-test) and after (post-test) the interventions. During the six xii interventions, IL techniques were used as well as the Communicative Language Teaching(CLT) method that boosts students' use of the target language (TL). The results obtained demonstrated that after using IL as a strategy to develop morphological awareness, students improved significantly their understanding of written texts. Sukying (2020), stated that learners require receptive vocabulary knowledge of 8,000-9,000 to comprehend a variety of written texts, so the more they develop their morphological awareness the better they will understand texts in English. Students started with a mean of 8.88 on their pre-test and later the mean increased to 16.56 in their post-test which indicates important progress in the students' learning process.
Descripción : Este proyecto de investigación tiene como objetivo investigar cómo el uso de Interlanguage (IL) puede ayudar estudiantes adultos en el desarrollo de la conciencia morfológica (MA) en inglés. Aprender un idioma extranjero es un proceso desafiante que para la mayoría de las personas, especialmente adultos, puede convertirse en una meta inalcanzable de alcanzar. Algunos aspectos, como las características de el idioma de destino y, a veces, el idioma materno de los alumnos se puede vincular con el problema que hace que los estudiantes aprendan una lengua extranjera. Los investigadores han hecho algunos análisis sobre los factores que influyen en la adquisición de un segundo idioma (SLA), y entre los factores más relevantes tenemos vocabulario, gramática, lengua materna, autoconocimiento eficacia y motivación. Por lo tanto, para adquirir vocabulario, el conocimiento del inglés la morfología es un componente esencial, y IL sirve como un medio para comprender patrones morfológicos. Asimismo, como la enseñanza de adultos debe centrarse en teorías, métodos y técnicas que apoyan las características de un adulto, andragogía principios se utilizan como base para diseñar planes en este estudio. La aplicación de un diseño pre experimental en el modelo de investigación cuantitativa ayudó a obtener los resultados de este estudio. La sección de lectura del examen MET sirvió como un instrumento para evaluar los conocimientos de los estudiantes. conocimientos antes (pre-test) y después (post-test) de las intervenciones. durante los seis xi intervenciones, se utilizaron técnicas de IL y el Lenguaje Comunicativo Método de enseñanza (CLT) que potencia el uso de la lengua meta (TL) por parte de los estudiantes. El Los resultados obtenidos demostraron que después de utilizar IL como estrategia para desarrollar conciencia morfológica, los estudiantes mejoraron significativamente su comprensión de textos escritos. Sukying (2020), afirmó que los alumnos requieren vocabulario receptivo conocimiento de 8.000-9.000 para comprender una variedad de textos escritos, por lo que cuanto más desarrollar su conciencia morfológica mejor comprenderán los textos en Inglés. Los estudiantes comenzaron con una media de 8.88 en su prueba previa y luego la media aumentó a 16,56 en su post-test, lo que indica un progreso importante en la proceso de aprendizaje de los estudiantes.
URI : https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/38187
Aparece en las colecciones: Maestría en Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera

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