Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32887
Titel: The employment of duolingo app for the oral production of the English Language for adult learners with unfinished schooling of 10th level E.G.B
Autoren: Escalante Gamazo, Marbella Cumandá
Zumbana Mondragón, Daniela Estefanía
Stichwörter: APPLICATIONS
COMPETENCES
DUOLINGO
IMPACT
LEARNING
METHOD
PERFORMANCE
PLANNING
PRODUCTION
VIRTUAL
Erscheinungsdatum: 1-Mai-2021
Zusammenfassung: The present research had as principal objective to determine the application of Duolingo App in the development of the oral production of the English language on the communicative competences in the adult learners with unfinished schooling. Furthermore, the pre- test and pro- test were applied based on the audio verbal development to determine the efficiency of this technological tool as a practical and dynamic method. These tests based on the virtual sections which are offered in this mobile application in order to identify the level of the students and to know their progress in audio- verbal skills of 10th level of E.G.B groups at P.C.E.I. “Mons. Leonidas Proaño” Educative Unit CAT- Latacunga during the second quarterly of the academic year September 2020- March 2021. Also, a planning of skills with performance criteria was based in the curricular content of the Educative Unit. This planning helped to support the implementation of Duolingo App into the virtual environment with the selected groups who were involved in the research work. This lesson planning focused on the oral production of the English language in addition, on the active practice of the previous knowledge of the students. After the implementation of the research work, it applied a post- test that based on the same structure and approach that the pre- test according to the obtaining results after the application. Next, it was elaborated the procedure of the data which were analyzed and interpreted through the T- test of Student. These results were represented for statistical charts and graphics. The results demonstrated that the Duolingo App permitted to improve the oral production of the English language and it had a positive impact in the development of audio-verbal skills. Furthermore, Duolingo App facilitated to the teacher identify the level of oral production of their students as well as recognize the principal necessities of them. Therefore, it recommends using it in order to help the learners into learning the English language.
Beschreibung: El presente trabajo investigativo tuvo como objetivo principal determinar la aplicación de Duolingo App en el desarrollo de la producción oral del idioma inglés dentro de las competencias comunicativas de los estudiantes adultos con escolaridad inconclusa. Además, se aplicó un pre-test y un post-test basados en el desarrollo audio- verbal para determinar la eficacia de esta herramienta tecnológica como un método práctico y dinámico. Estas pruebas se basaron en las secciones virtuales que ofrece esta aplicación móvil para identificar el nivel de los estudiantes y conocer el progreso en las destrezas audio- verbales de los grupos de 10mo nivel de E.G.B de la Unidad Educativa P.C.E.I. “Mons. Leónidas Proaño” CAT- Latacunga durante el segundo quimestre del año escolar septiembre 2020- marzo 2021. También, se elaboró una planificación de destrezas con criterio de desempeño basada en el contenido curricular de la Unidad Educativa. Esta planificación sirvió de soporte para la implementación de la aplicación Duolingo en la clase virtual con los grupos seleccionados los cuales formaron parte del trabajo investigativo. Esta planificación estuvo enfocada en la producción oral del idioma Inglés de los estudiantes y en la práctica activa de los conocimientos previos de los estudiantes. Luego de la implementación del trabajo de investigación, se aplicó un post-test que se basó en la misma estructura y enfoque que el pre- test de acuerdo a los resultados obtenidos después de la aplicación. Después se realizó el procesamiento de los datos que fueron analizados e interpretados a través de la Prueba- T del Estudiante. Estos resultados se representaron mediante tablas y gráficos estadísticos. Los resultados demostraron que la aplicación de Duolingo permitió mejorar la producción oral del idioma Inglés y se obtuvo un impacto positivo en el desarrollo de las destrezas audio- verbales. Además de que la aplicación Duolingo facilito a los maestros identificar el nivel de la producción oral de sus estudiantes también como reconocer las principales necesidades de los mismos. Por consiguiente, se recomienda su uso para ayudar a los estudiantes en el aprendizaje del idioma Inglés.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32887
Enthalten in den Sammlungen:Maestría en Pedagogía de los Idiomas mención Inglés

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
0503722787_Daniela Estefania Zumbana Mondragon_Trabajo de Titulacion_Maestria de Ingles- Coherent.pdf2,96 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.