Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32700
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMiranda López, Ximena Cumandá-
dc.contributor.authorGarcía Flores, Thalia Isabel-
dc.date.accessioned2021-04-09T17:20:53Z-
dc.date.available2021-04-09T17:20:53Z-
dc.date.issued2021-04-01-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32700-
dc.descriptionThis research is based on the influence of ICTs for the development of critical thinking of students in the first semester parallel "A" of the Pedagogy of National and Foreign Languages career at the Technical University of Ambato. The ICT's (Information and Communication Technologies) provide a new challenge to the educational system, and demand new ways of teaching and learning. For this reason, new forms of literacy that allow ICT's to be incorporated in the classroom in a critical way are necessary, for helping in the integral formation of the sujects. The ICT's have become part of our life in an accelerated way, offering varied tolos, as well as communication and learning environments that have allowed users to get certain benefits. This is why, it is important to think pedagogical perspective, taking into account that they allow different work dynamics, and demand to modify the way how subjects relate each other, and how they move in the world, since they pose new ways of interacting with the others, with the others, with the environment and with themselves. The ITC's have become part of our life in an accelerated way. The analysis has been carried out using validated instruments aimed at teachers and students of the Faculty of Human Sciences and Education, taking into account that it is a quantitative-qualitative research.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación se sustenta en la influencia de las TICS para el desarrollo del pensamiento crítico de los estudiantes de primer semestre paralelo “A” de la carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros de la Universidad Técnica de Ambato. Las tecnologías de la información y la comunicación, aportan un nuevo reto al sistema educativo y exigen nuevas formas de enseñar y aprender, por lo que se hace necesarias nuevas alfabetizaciones que permitan incorporarlas al aula de clase de manera crítica, y así puedan contribuir a la formación de los sujetos. Ellas, se han insertado en nuestro medio de una forma bien acelerada, ofreciendo variadas herramientas y espacios de comunicación y aprendizaje que han permitido que los usuarios obtengan ciertos beneficios, razón por la que es importante pensar desde una mirada pedagógica el impacto que generan, teniendo en cuenta que posibilitan diferentes dinámicas de trabajo y exigen modificar la forma como los sujetos se relacionan y se mueven en el mundo, pues ellas plantean nuevas formas de convivir con los otros, con el entorno y consigo mismo. El análisis se lo ha realizado mediante instrumentos validados dirigidos a los docentes y estudiantes de la Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación, teniendo en cuenta que es una investigación cuantitativa – cualitativo.es_ES
dc.publisherUniversidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Turismo y Hoteleríaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectEDUCACIÓN, ENSEÑANZA, FORMACIÓNes_ES
dc.titleInfluencia de las tics para el desarrollo del pensamiento crítico de los estudiantes de primer semestre de la carrera de pedagogía de los idiomas nacionales y extranjeros de la Universidad Técnica de Ambato durante el estado de emergencia sanitariaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Carrera de Psicopedagogía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS_Thalia Isabel García Flores_COMPL..pdf1,81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.