Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32606
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAndrade Albán, Jorge Rodrigo-
dc.contributor.authorBaño Chaluisa, Alexandra Bersabe-
dc.date.accessioned2021-04-05T21:13:24Z-
dc.date.available2021-04-05T21:13:24Z-
dc.date.issued2021-04-01-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32606-
dc.descriptionThe present research work aims to determine the level of influence of psychic perceptions in the experience of virtual university education in times of COVID - 19 in students of Basic Education in a population of 100 students between men and women, in terms of psychic perceptions: memory, attention and thought. The research is quantitative and qualitative, bibliographic, field, descriptive, explorative and correlational, a questionnaire was used for both the independent and dependent variable, the following results were obtained Psychic Perceptions: most of the students present difficulty in the quick grasp of information, however, more than half of the students grasp the information in the course of reading. Also, most of the students have sustained attention and concentration. In terms of thinking, most of the students have skills in vertical thinking; however, a small part of the students show problems in lateral thinking. It can be determined that most of the students present problems at a psychological and pedagogical level. Finally, in order to establish the existing correlation between the variables, it was carried out by means of the analysis and interpretation of the data collected through the surveys; also taking into account the help of a statistician such as Chi Square; obtaining as a result that the psychic perceptions influence the university virtual education in times of COVID - 19.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación tiene como objetivo determinar el nivel de influencia de las percepciones psíquicas en la experiencia de educación virtual universitaria en tiempos de COVID - 19 en los estudiantes de la carrera de Educación Básica en una población de 100 estudiantes entre hombres y mujeres, en cuanto a las percepciones psíquica: memoria atención y pensamiento. La investigación es cuantitativo y cualitativo, bibliográfico, de campo, descriptivo, explorativo y correlacional, se empleó un cuestionario tanto para la variable independiente y dependiente, se obtuvo los siguientes resultados Percepciones Psíquicas: la mayoría de los estudiantes presentan dificultad en la rápida captación de información, sin embargo, más de la mitad de los estudiantes captan la información en el transcurso de la lectura. Asimismo, en su mayoría los estudiantes poseen una atención y concentración sostenida En cuanto al pensamiento la mayoría de los estudiantes poseen habilidades en el pensamiento vertical, sin embargo, una pequeña parte de los estudiantes manifiestan problemas, en el pensamiento lateral. Se puede determinar que la mayoría de los estudiantes presentan problemas a nivel psicológico y pedagógico Finalmente, para establecer la correlación existente entre las variables se realizó por medio del análisis e interpretación de los datos que se recopilo mediante las encuestas; teniendo presente también de la ayuda de un estadígrafo como es el Chi Cuadrado; obteniendo como resultado que las percepciones psíquicas influye en la educación virtual universitaria en tiempos de COVID – 19.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Psicopedagogíaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectPERCEPCIÓN PSÍQUICAes_ES
dc.subjectATENCIÓNes_ES
dc.subjectPENSAMIENTOes_ES
dc.subjectMEMORIAes_ES
dc.subjectEDUCACIÓN VIRTUALes_ES
dc.titleLas percepciones psíquicas y experiencias de educación virtual universitaria en tiempos de Covid -19 en los estudiantes de la Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación de la carrera de Educación Básicaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Carrera de Psicopedagogía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS FINAL ENTREGA AL REPOSITORIO UTA.pdf2,13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.