Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32570
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMiranda López, Ximena Cumandá-
dc.contributor.authorCollaguazo Romo, Alison Estefania-
dc.date.accessioned2021-04-05T04:02:41Z-
dc.date.available2021-04-05T04:02:41Z-
dc.date.issued2021-04-01-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32570-
dc.descriptionThis research project focuses on comprehensive reading and its influence on the development of critical thinking in First and Second level students of the Psychopedagogy career. The problem is of relevance, because it is a factor that will help in improving the development and performance of each of the students, being a significant issue for the students. The research aims to collaborate with methods to improve the comprehensive reading process and the development of critical thinking, identifying the correlation they have. The research has a qualitative approach because it uses descriptive methods and collection of useful data to understand the facts; and a quantitative approach because a numerical analysis will be established that will help show progress, through the application of instruments. It allows structuring the scientific base by collecting information from different secondary sources and it is worth mentioning that it is field-virtualized due to the state of health emergency that the country is going through; being so, descriptive and correlational. It is concluded that if there is a relationship between the two variables because comprehensive reading influences the development of critical thinking of students.es_ES
dc.description.abstractEl presente proyecto de investigación se enfoca en la lectura comprensiva y su influencia en el desarrollo del pensamiento crítico en los estudiantes de Primero y Segundo nivel de la carrera Psicopedagogía. La problemática es de relevancia, debido a que es un factor que ayudará en la mejora de desarrollo y rendimiento de cada uno de los estudiantes, siendo un tema significativo para los alumnos. La investigación pretende colaborar con métodos para mejorar el proceso de lectura comprensiva y el desarrollo del pensamiento crítico, identificando la correlación que tienen. La investigación tiene un enfoque cualitativo porque se utiliza métodos descriptivos y recolección de datos útiles para comprender los hechos; y un enfoque cuantitativo porque se va a establecer un análisis numérico que ayudará a evidenciar los avances, mediante la aplicación de instrumentos. Permite estructurar la base científica mediante la recolección de información en diferentes fuentes secundarias y cabe mencionar que es de tipo campo-virtualizado debido al estado de emergencia sanitaria que atraviesa el país; siendo así, de tipo descriptiva y correlacional. Se concluye que si hay una relación entre las dos variables debido a que la lectura comprensiva influye en el desarrollo del pensamiento crítico de los estudiantes.es_ES
dc.publisherUniversidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Psicopedagogíaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectCOMPRENSIVA – CRÍTICO – CORRELACIÓNes_ES
dc.titleLa lectura comprensiva y su influencia en el desarrollo del pensamiento crítico en los estudiantes de primero y segundo nivel de la carrera psicopedagogía de la Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación de la Universidad Técnica de Ambato, provincia Tungurahuaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Carrera de Psicopedagogía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Proy. de T. Collaguazo Alison.pdf1,98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.