Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32528
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRivera Flores, Danny Gonzalo-
dc.contributor.authorGuamán Castro, Ángel Arturo-
dc.date.accessioned2021-04-01T01:08:21Z-
dc.date.available2021-04-01T01:08:21Z-
dc.date.issued2021-03-01-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32528-
dc.descriptionThe research aims to study the "Virtual learning in the development of curricular competencies in students with learning disorders in particular educational units of the Ambato 18D02 district", in order to develop the aforementioned work, the use of different means, methods, which allowed the collection of information to carry out the study of the proposed variables and this be able to give the necessary support to this research. This is why the methodology used is quantitative, together with the use of field and bibliographic research. The sample that could be collected in this work amounts to 135 students to whom the Questionnaire on Virtual Learning and also the Questionnaire on Competences were applied, such questionnaires were created for this research. It was possible to obtain real data on virtual learning and how this influences the curricular competencies of the students, in addition to this, a proposal was developed that consists of explicit content on digital elements and how these can help students who attend virtual classes, In the same way, a series of activities proposed for teachers that can be used to improve the academic activities taught to students is evidenced.es_ES
dc.description.abstractLa investigación tiene como objetivo de estudio el “Aprendizaje virtual en el desarrollo de competencias curriculares en estudiantes con trastornos de aprendizaje en unidades educativas particulares del distrito Ambato 18D02”, para poder desarrollar el mencionado trabajo se recurrió a la utilización de los diferentes medios, métodos, que permitieron la recolección de información para realizar el estudio de las variables propuestas y así poder dar el sustento necesario a la presente investigación. Es por esto que la metodología utilizada es de tipo cuantitativa, conjuntamente con el uso de la investigación de campo y bibliográfica. La muestra que se pudo recopilar en este trabajo asciende a los 135 estudiantes a los cuales se les aplicó el Cuestionario sobre Aprendizaje Virtual y también el Cuestionario sobre Competencias, tales cuestionarios fueron creados para esta investigación. Se logró obtener datos reales sobre el aprendizaje virtual y como esto influye en las competencias curriculares de los estudiantes, además de esto se elaboró una propuesta que consta de contenido explícito sobre elementos digitales y como estos pueden ayudar a los estudiantes que cursan por clases virtuales, de igual manera se evidencia una serie de actividades propuestas para los docentes que se pueden utilizar para el mejoramiento de las actividades académicas que se imparten a los estudiantes.es_ES
dc.publisherUniversidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Psicopedagogíaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectAPRENDIZAJE VIRTUAL, COMPETENCIAS CURRICULARES, TRASTORNOSes_ES
dc.titleAprendizaje virtual en el desarrollo de competencias curriculares en estudiantes con trastornos de aprendizaje en unidades educativas particulares del distrito Ambato 18D02es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Carrera de Psicopedagogía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS FINAL (Ángel Guamán).pdf1,57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.