Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/31008
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAbril Freire, María Cristina-
dc.contributor.authorTorres Ortega, Jennifer Raquel-
dc.date.accessioned2020-03-02T21:42:57Z-
dc.date.available2020-03-02T21:42:57Z-
dc.date.issued2020-01-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/31008-
dc.descriptionThis research project is aimed at the need to develop an advertising proposal as a quality issuing axis for the Horizontes Educational Unit of the city of Ambato, since it is an institution that does not carry out relevant advertising and currently maintains a small number of students. To carry out the aforementioned, a background of advertising proposals in private education institutions was investigated, a theoretical framework was detailed that conceptualized the variables of advertising, service and service quality, finally a field study was developed where through A data collection instrument, relevant information was obtained to analyze results and fulfill the objective of this investigation. Carrying out the present study, a field investigation was carried out in the institution by means of an information collection instrument consisting of 140 questions, this was applied to 100 representatives of the students of the institution with the information obtained a statistical analysis is constructed, achieving firm results for the project, since it was interpreted that the Horizontes Educational Unit requires an advertising proposal that transmits the quality of service. This is how an advertising proposal was designed for the educational institution, where the development of creative strategies is proposed, which includes the well-known service, price, place and promotion; and the media strategies consisting of digital and print advertising, for this, the budget that will allow the proposal to be developed in the Educational Unit is also presented.es_ES
dc.description.abstractEl presente proyecto de investigación está encaminado por la necesidad de desarrollar una propuesta publicitaria como eje emisor de calidad para la Unidad Educativa Horizontes de la ciudad de Ambato, ya que es una institución que no realiza publicidad relevante y que actualmente mantiene un número reducido de estudiantes. Para realizar lo mencionado anteriormente, se investigó antecedentes de propuestas publicitarias en instituciones de educación privada, se detalló un marco teórico que conceptualizó a las variables de publicidad, servicio y calidad del servicio, por último se desarrolló un estudio de campo en donde por medio de un instrumento de recolección de datos, se obtuvo información relevante para analizar resultados y cumplir con el objetivo de esta investigación. Efectuando el presente estudio se realizó una investigación de campo en la institución por medio de un instrumento de recolección de información conformado por 10 preguntas, este se aplicó a una muestra de 100 representantes de los estudiantes de la institución; con la información obtenida se construye un análisis estadístico logrando resultados firmes para el proyecto, ya que se interpretó que la Unidad Educativa Horizontes requiere de una propuesta publicitaria que transmita la calidad del servicio. Así es como se diseñó una propuesta publicitaria para la institución educativa, en donde se propone el desarrollo de estrategias creativas, en donde incluye el conocido servicio, precio, plaza y promoción; y las estrategias de medios que consta de publicidad digital e impresa, para esto también se presenta el presupuesto que será el que permita desarrollar la propuesta en la unidad educativa.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera Organización de Empresases_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectINVESTIGACIÓNes_ES
dc.subjectUNIDAD EDUCATIVAes_ES
dc.subjectUNIDAD EDUCATIVA HORIZONTESes_ES
dc.subjectPUBLICIDADes_ES
dc.subjectCALIDADes_ES
dc.titlePropuesta publicitaria en la Unidad Educativa Horizontes de la ciudad de Ambato como eje emisor de calidades_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Organización de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
592 O.E..pdf46,78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.