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dc.contributor.advisorGuerrero Velasteguí, César Andrés-
dc.contributor.authorMariño Garcés, Karen Dennise-
dc.contributor.authorQuinapanta González, Edgar David-
dc.date.accessioned2019-07-25T16:05:00Z-
dc.date.available2019-07-25T16:05:00Z-
dc.date.issued2019-07-
dc.identifier.urihttp://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/29970-
dc.descriptionThe article exposes and gathers some research variables in the knowledge of political perception and its impact on political marketing. The study maintains predominance in the field of communication, social networks, political society, candidates, electoral campaigns, actions that contribute to the perception and persuasion of our Ecuadorian political target. The objective of this scientific article is to identify some perceptions of voters and their impact on political marketing actions, and analogous behavior in the pre-election stage of political communication, guiding future candidates in planning, organizing and elaborating on an electoral crusade. It is for this reason that the present research work is based technically and scientifically on the knowledge in political communication and perception as a starting point and landfall. On the other hand, the problem that was identified was rooted in the link between transparency and the eradication of high-cost corruption. So if you used a methodology with a predominant quantitative approach, with a basic modality of field research, bibliographic-documentary, exploratory, cross-sectional descriptive, to analyze and interpret. The study obtained results of the application of 384 surveys to cantons of Tungurahua, of all ages and strata, of legal age. Among the resources, materials and scientists oriented on the basis of the research project of 05-29-2018 were used, and their management is under the responsibility of the authors of this article.es_ES
dc.description.abstractEl artículo expone y reúne algunas variables de investigación en el conocimiento de la percepción política y su impacto en el marketing político. El estudio sostiene predominio en el ámbito de la comunicación, redes sociales, sociedad política, candidatos, campañas electorales, acciones que contribuyen a la percepción y persuasión de nuestro target político ecuatoriano. El objetivo de este artículo científico es identificar algunas percepciones de los electores y su impacto frente a las acciones de marketing político, y conductas análogas en la etapa preelectoral de la comunicación política, orientando a futuros candidatos en planificación, organización y elaboración en una cruzada electoral. Es por esta razón que el presente trabajo de investigación se fundamenta técnicamente y científicamente en el conocimiento en comunicación política y percepción como punto de partida y de recalada. Por otra parte el problema que se identificó se radicó en la vinculación entre la transparencia y erradicación de la corrupción que tiene un costo elevado. Por lo que si utilizó una metodología con un enfoque predominante cuantitativo, con una modalidad básica de investigación de campo, bibliográfica-documental, exploratoria, descriptivo transversal, para analizar e interpretar. Del estudio se logró resultados de la aplicación de 384 encuestas a cantones de Tungurahua, de todas las edades y estratos, mayores de edad. Entre los recursos se utilizó materiales y científicos orientados sobre la base del proyecto de investigación del 29-05-2018, y su gestión corre bajo la responsabilidad de los autores de este artículo..es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Marketing y Gestión de Negocios.es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectARTÍCULO ACADÉMICOes_ES
dc.subjectMARKETINGes_ES
dc.subjectPERCEPCIÓNes_ES
dc.subjectCAMPAÑAS ELECTORALESes_ES
dc.subjectCOMUNICACIÓNes_ES
dc.subjectTARGET POLÍTICOes_ES
dc.titlePercepción política y su impacto en el marketing ecuatorianoes_ES
dc.typeArticlees_ES
Appears in Collections:Marketing y Gestión de Negocios

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