Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/25668
Title: La comunicación institucional y la imagen corporativa del Gobierno Autónomo descentralizado Parroquial de Panzaleo, Cantón Salcedo, Provincia de Cotopaxi
Authors: Barriga Tamay, Marcelo Gustavo
Acosta Llano, Mónica Silvana
Keywords: COMUNICACIÓN INSTITUCIONAL
IMAGEN CORPORATIVA
ESTRATEGIAS COMUNICACIONALES
PRODUCTOS
Issue Date: Jun-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato, Facultad de Jurisprudencia y Ciencias Sociales, Carrera de Comunicación Social
Abstract: The Institutional Communication and the Corporate Image are essential elements that allow the organization to maintain its reputation front the public of interest, this, it facilitates that the institution and therefore those who direct it, influence positively in the people. In addition, it allows to reflect their identity and to inform about the activities that they carry out, so that the work of each member is visualized. However, in spite of all the advantages offered by the management of these communicative strategies, there is still a lack of knowledge in the institutions about the appropriate form of application. For this reason, an in-depth study was carried out in the Panzaleo Parochial Autonomous Decentralized Government (GAD), which has not applied these processes in its administration, to verify the results it yields. With the purpose of establish the solutions to the problems identified in the Parochial GAD, several field investigations were carried out; in this process participated the internal and external audiences of the organization, because it is not possible to elaborate messages and communication products without knowing closely the reality of the organization. The responsible and timely management of the Institutional Communication and the Corporate Image also opens the possibility of promoting the parish's tourism, which is why several strategies are focused on reflecting Panzaleo as a destination for travelers. This is possible, thanks to the fact that there are attractions that can easily amaze visitors.
Description: La Comunicación Institucional y la Imagen Corporativa son elementos esenciales que permiten a la organización mantener su reputación frente a los públicos de interés, esto, facilita que la institución y por ende quienes la dirigen, influyan positivamente en las personas. Además, permite reflejar su identidad e informar sobre las actividades que realizan, para que el trabajo de cada integrante sea visualizado. Sin embargo, a pesar de todas las ventajas que ofrece el manejo de estas estrategias comunicativas, aún existe desconocimiento en las instituciones sobre la forma adecuada de aplicación. Por esta razón, se llevó a cabo un estudio profundo en el Gobierno Autónomo Descentralizado (GAD) Parroquial de Panzaleo, que no ha aplicado estos procesos en su administración, para verificar los resultados que arroja. Para establecer las soluciones a los problemas que se identificaron en el GAD Parroquial, se efectuaron varias investigaciones de campo; en este proceso participaron los públicos internos y externos de la organización, pues no es posible elaborar mensajes y productos comunicacionales sin conocer de cerca la realidad de la organización. El manejo responsable y oportuno de la Comunicación Institucional y la Imagen Corporativa, abre también la posibilidad de potenciar turísticamente a la parroquia, por lo que varias estrategias se enfocan en reflejar a Panzaleo en un destino para los viajeros. Esto es posible, gracias a que en el lugar existen atractivos que fácilmente podrán maravillar a los visitantes.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/25668
Appears in Collections:Comunicación Social

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FJCS-CS-463.pdf3,01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.