Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/25117
Title: Plan de manejo ambiental para la Unidad Desconcentrada de Terminales de Ambato a fin de mitigar la huella de carbono
Authors: Córdova Suárez, Manolo Alexander
Carrasco Ortiz, María de los Ángeles
Keywords: MANEJO AMBIENTAL
CONTAMINACIÓN AMBIENTAL
HUELLA DE CARBONO
FACTOR DE EMISIÓN CO2
UNIDAD DESCONCENTRADA DE TERMINALES DE AMBATO
UDTA
Issue Date: Mar-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencia e Ingeniería en Alimentos. Carrera de Ingeniería Bioquímica
Abstract: This study applied the Carbon Footprint Estimation of the terrestrial terminals of the city of Ambato (UDTA) to reflect the reality of a problem that affects society and the world. The CO2 emission factor obtained was 78131,532 Kg CO2/TJ, this value was compared to the Emission Factor reported in the IPCC which is 74100 Kg CO2/TJ, a difference attributed to the emission factor being Influenced by the technology of the buses, operation, and different characteristics of the fuel, reason why this value obtained not only differs from the reference value but is higher. The Carbon Footprint was 71,69 t CO2-e, 133,44 t CO2-e and 92159,74 t CO2-e, for the ranges 1, 2 and 3 respectively; As initially estimated the largest contribution to the Organization's Carbon Footprint is given by the vehicle fleet that was considered in reach 3. To contribute to the mitigation of emissions to the atmosphere it was essential to carry out an Environmental Management Plan with different programs whose purpose is to mitigate the Carbon Footprint obtained.
Description: Este estudio se aplicó la Estimación de la Huella de Carbono de los terminales terrestres de la ciudad de Ambato (UDTA) para reflejar la realidad de un problema que afecta a la sociedad y el mundo. El factor de emisión de CO2 obtenido fue de 78131,532 Kg CO2/TJ, este valor fue comparado con el Factor de Emisión reportado en la IPCC que es de 74100 Kg CO2 /TJ, diferencia que se atribuyó a que el Factor de Emisión está influenciado por la tecnología de los autobuses, operación de los mismos, y distintas características del combustible, razón por la que este valor obtenido no solo difiere del valor de referencia sino que es mayor. La Huella de Carbono fue de 71, 69 t CO2 -e, 133,44 t CO2 -e y 92159,74 t CO2 -e, para los alcances 1, 2 y 3 respectivamente; como se estimó inicialmente la mayor aportación a la Huella de Carbono de la Organización estuvo dada por la flota vehicular que se consideró en el alcance 3. Para contribuir a la mitigación de emisiones a la atmósfera fue imprescindible realizar un Plan de Manejo Ambiental con distintos programas cuya finalidad es mitigar la Huella de Carbono obtenida.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/25117
Appears in Collections:Carrera Ingeniería Bioquímica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BQ 109.pdf2,14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.