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Title: La editorial de moda como difusor de la creatividad en la industria del diseño, en la ciudad de Ambato
Authors: Guamán Llamuca, Carlos Alberto
Guerrero Lascano, Nancy Marisol
Keywords: EDITORIAL DE MODA
DISEÑO LOCAL
ECONOMÍAS CREATIVAS
Issue Date: Sep-2016
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Carrera de Diseño de Modas
Abstract: The present work is focused to re-define the import of the fashion, extending the opportunities creative offered like expression resources,, recognizing the capacities of a fashion designer mainly observed from the technical area like realization of pattern or production manager, nevertheless there has prioritized its creative aspect, reason by which the investigation has been oriented to the alternative fields of the fashion like: fashion editor, fashion producer and fashion stylist, demonstrating the imaginative capacity expressed simultaneously in a editorial production, involving the designer in areas like the fashion design, the creative direction, the conceptualization, the artistic direction, between others; aspects that a lot occasions are valued scantly, perhaps for the traditionalist mentality of our social context, to considered it like a still unexplored area, wasting dynamic and versatile options at the time of conceptualizing a design, Brown (2010), it extends the field of the design of fashions and focuses it on creative activities like: fashionable illustrator, restorer of cloths, designer of textiles, booker of models, producer of events, fashionable publisher. The present project raises an alternative of slightly conventional diffusion of the local design, with differentiated value, in sights to strengthen the identity of our sector as for design, with the creation of a fashionable magazine in which there expresses itself the autonomy and creative individuality of the designers of fashions which target is to rescue what it emerges of its environment and to turn it into a proper form of expression of our ancestral, artistic and cultural wealth
Description: El presente trabajo está orientado a redefinir el alcance de la moda, ampliando las oportunidades creativas ofrecidas como recursos de expresión, reconociendo las capacidades de un diseñador de modas mayormente observado desde el área técnica como realización de patrones o jefe de producción, sin embargo se ha priorizado su aspecto creativo, razón por la cual la investigación se ha orientado a los campos alternativos de la moda como: diseñador editor, diseñador productor y estilista de moda, evidenciando la capacidad imaginativa expresada simultáneamente en una producción editorial, involucrándolo en áreas como el estilismo, la dirección creativa, la conceptualización, la dirección artística, entre otras; aspectos que en muchas ocasiones son escasamente valorados, tal vez por la realidad productiva del mercado al considerarlo un campo aún inexplorado en cuanto a opciones dinámicas y versátiles a la hora de conceptualizar un diseño, Brown (2010), amplia el campo del diseño de modas y lo enfoca a actividades creativas como: ilustrador de moda, restaurador de telas, diseñador de tejidos, representante de modelos, productor de eventos, editor de moda. El presente proyecto plantea una alternativa de difusión poco convencional del diseño local, con valor diferenciado, en miras a fortalecer la identidad de nuestro sector en cuanto a diseño, con la creación de una revista de moda en la cual se expresa la autonomía e individualidad creativa de los diseñadores de modas cuyo objetivo es rescatar lo que emerge de su entorno y convertirlo en una forma propia de expresión de nuestra riqueza ancestral, artística y cultural.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/24520
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