Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/21657
Title: El material impreso y su importancia en el desarrollo turístico del cantón Píllaro
Authors: Alvarez Lizano, Iván Patricio
Guachi Calapiña, Darío Javier
Keywords: DESARROLLO TURÍSTICO
CANTÓN PÍLLARO
MATERIAL IMPRESO
Issue Date: 2016
Abstract: Considering that tourism is the cornerstone that produces such consumerism and economic returns to city in study, the choice of subject and its development then arises. The issue arises from the need to promote tourism in the city of Santiago de Píllaro through a communication system cut printed advertising which details each of the representative points and elements of the tourist place. The methodology proved to be adequate and applied to obtain the necessary information and resources was through surveys aimed at a target audience ranging from 25-29 years in the downtown area of Ambato in the most crowded places, further It was diagnosed the problem at its root which is opted make interview to the authorities of the canton and direct observation regarding the problem. The data and information obtained at the beginning, it was collected in the same city thanks to its authorities, after the study tour attendance dropped as a result and because of its proximity to most areas of access to that place, was the city of Ambato in the downtown area where its population was investigated in the range of age raised to the target audience and obtaining their views and recommendations for further development. At present several changes and technological advances that allow live transmission fluid publicity, but I get carried pro and cons of both health and economic, as detailed in the project, that is why you opt to develop a communication system so printed, in order to transmit the necessary information to tourists city and attraction to your visit
Description: Tomando en cuenta que el turismo es el eje fundamental que produce el consumismo y de tal forma los ingresos económicos al Cantón, se plantea la elección del tema y posteriormente su desarrollo. La temática surge de la necesidad de fomentar el turismo del cantón Santiago de Píllaro a través del material impreso donde se detalla cada uno de los puntos y elementos representativos turísticos de dicho lugar. La metodología se realizó a través de un estudio de campo donde las encuestas dirigidas a un público objetivo oscila entre los 25 a 29 años en la zona céntrica de Ambato en los lugares de mayor concurrencia. Además, se planteó diagnosticar el problema desde su raíz por lo cual se optó realizar entrevista a las autoridades del cantón y a su observación directa referente al problema. Los datos e información obtenida al inicio, fue recopilada del mismo cantón gracias a sus autoridades, después el estudio de concurrencia turística arrojó como resultado y debido a su cercanía con más zonas de acceso a dicho lugar, fue la ciudad de Ambato en la zona centro donde se investigó su número de habitantes dentro del rango de edad planteado para el público objetivo y la obtención de sus puntos de vista y recomendaciones para su posterior desarrollo. En la actualidad se viven varios cambios y avances tecnológicos que permiten una fluida transmisión publicitaria, pero consigo llevan pro y contras tanto de salud como económicos, que se detallan dentro del proyecto, es por eso que se opta elaborar un sistema comunicacional de forma impreso, con el fin de transmitir al turista la información necesaria del cantón y la atracción a su visita
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/21657
Appears in Collections:Diseño gráfico publicitario

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dario Javier Guachi Calapiña 2016 corregir portada,brrar num.paginas orizontales.pdf6,32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.