Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/12678
Title: LA DIDÁCTICA DE LA LECTURA EN LA COMPRENSIÓN LECTORA DE LOS ESTUDIANTES DE NOVENO AÑO DE LA ESCUELA DE EDUCACIÓN BÁSICA MANUELA ESPEJO, DEL CANTÓN AMBATO, PROVINCIA DE TUNGURAHUA
Authors: Díaz Muñoz, Ing. Mg. Darío Javier
Aldás Yanchapanta, Daniela Giovanna
Keywords: DIDÀCTICA DE LA LECTURA
COMPRENSIÓN LECTORA
Issue Date: 2-Sep-2015
Publisher: Universidad Tècnica de Ambato. Facultad de Ciencias Humanas y de la Educaciòn.Carrera de Bàsica
Abstract: Reading is certainly openness to the world of knowledge, besides giving us access to know cultural diversities and even remote parts of the world, to have a vital importance not only for its utilitarian purpose, but mainly because it is a mental activity that allows developing intellectual operations such as; recognize, analyze, synthesize, compare and infer and reading skills such as; critical reasoning and verbal fluency same as are necessary to understand and solve problems. It also depends essentially on the teaching faculty to apply in the process of learning of reading comprehension. From this perspective the main purpose of having this investigation is to implement a tutorial activities in order to provide a pedagogical and didactic teachers, provide her educational work tool, optimize time and that in turn developed in each one of the six students reading levels which are essential to improve reading comprehension and thus develop mental skills, reading in order for students to be able to make value judgments, establish conclusions made summaries, solve their own problems and contribute to society.
Description: La lectura es sin duda la apertura al mundo de los conocimientos, además de que nos da acceso a conocer diversidades culturales y hasta lugares remotos del mundo, llegar a tener una vital importancia no solo por su fin utilitario, sino principalmente porque es una actividad mental que permite desarrollar operaciones intelectuales tales como; reconocer, analizar, sintetizar, comparar e inferir y de habilidades lectoras como son; razonamiento crítico y fluidez verbal mismos que son necesarios para comprender y resolver problemas. Además dependerá esencialmente de la didáctica que aplique el docente en el proceso de enseñanza aprendizaje de la lectura su comprensión. Desde esta perspectiva el principal propósito que tiene la presente investigación es implementar una guía didáctica de actividades con el fin de ofrecer una herramienta pedagógica y didáctica a los docentes, que le facilite el quehacer educativo, optimice el tiempo y que a su vez desarrolle en cada uno de los estudiantes los seis niveles de lectura los cuales son indispensables para mejorar la comprensión lectora y por ende desarrollen habilidades mentales, lectoras con la finalidad de que los estudiantes sean capaces de emitir juicios de valor, establezcan conclusiones, realicen resúmenes, resuelvan sus propios problemas y aporten a la sociedad.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/12678
Appears in Collections:Carrera Educación Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FCHE-EBS-1469.pdf4,76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.