Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/12676
Title: "LA UBICACIÓN ESPACIAL EN EL ESTUDIO DE LA GEOGRAFÍA DE LOS NIÑOS DE QUINTO AÑO DE EDUCACIÓN GENERAL BÁSICA DE LA ESCUELA FISCAL "MÉXICO".
Authors: Bustos Yépez, Lic. Mg. Morayma Jimena
Sánchez Naranjo, Nely Mariela
Keywords: UBICACIÓN ESPACIAL
ESTUDIO DE LA GEOGRAFÍA
Issue Date: 2-Sep-2015
Abstract: This research work presents a project to the spatial location of the child in the study of geography Fifth Year Basic Prosecutor General Education School "Mexico" hue, which has been undertaken by various authors in different educational streams, predominating Learning the zone of proximal development and meaningful learning, issued by Vygotsky and Bandura as regards epistemological transcendental relationship of the spatial location in the study of geography. A methodology of interactive paradigms used, a descriptive study of the. The results were parties, the average level of children's learning demand comprehensive care in spatial location, level of knowledge in Geography. materials in the institution not an appropriate tool to foster children's learning Teachers lacking active techniques necessary to deal with the learning of geography and spatial location, require a suitable material for their empowerment and better learning development. An activity guide is designed to master alignment that enhances the development of learning, which will contain strategic, group and experiential elements in the process of educational interaction and its performance is optimal.
Description: El presente trabajo investigativo presenta un matiz orientado a la Ubicación Espacial del niño en el estudio de la Geografía de Quinto Año de Educación General Básica de la Escuela Fiscal "México”, la que ha sido emprendida por varios autores de diversas corrientes pedagógicas, predominando el aprendizaje de la zona de desarrollo próximo y aprendizaje significativo, emitido por Vigotsky y Bandura, como trascendental referente epistemológico. La relación de la ubicación espacial en el estudio de la geografía; se utiliza una metodología de los paradigmas interactivo, con un estudio descriptivo de las partes. Los resultados fueron, el nivel de aprendizaje medio de los niños demanda una atención integral en ubicación espacial; el nivel de conocimientos en la Geografía; los materiales en la institución no propician una herramienta adecuada para el aprendizaje del niño. Los maestros carecen de las técnicas activas necesarias para afrontar el aprendizaje de la geografía y la ubicación espacial, requieren de un material adecuado para su potenciación. Se diseña una guía de actividades, para la alineación del maestro que potencie el desarrollo del aprendizaje, el que contendrá elementos estratégicos, grupales y vivenciales, en el proceso de interacción educativa y su rendimiento sea más óptimo.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/12676
Appears in Collections:Carrera Educación Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FCHE-EBP-1481.pdf8,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.